Grek-jul

Kom nyss hem efter en lang juldag med massa massa mat!
Vi akte till Harrys kusin Dani for lunch med hans yai yai Poppy (yai yai betyder farmor och mormor pa grekiska, och hans farmor heter Penelope och kallas Poppy), faster plus annan slakt. Dem dukade langbord med allt fran ostron och rakor (skaldjur ar typisk australiensisk julmat) till grekiska ratter som dolmades och tzaziki.
Efter julklappsutdelning akte vi vidare till yai yai Katinas (Harrys mormors) gard dar alla hans mostrar, morbroder och deras familjer var.
Annu ett langbord dukades upp med massa mat som kyckling och lammspett, fyllda tomater och paprikor och en enorm kalkon, sedan blev det efterratt.
Ar sa matt att jag tror jag spricker snart!
Nu ska jag duscha o mysa framfor TVn, imorgon maste jag upp tidigt och hjalpa till pa cafet.
Hemma hos Dani
Anthony (Danis son) alskade sin stora present, en lada full med leksaker! :)
Hemma hos yai yai Katina, hans morbror Kon skar upp kalkonen och Harry o hans pappa Pete ser lagom matta o trotta ut ;)
Pete och bror Mario passade pa o sova en stund hemma hos Dani innan det var dags att dra vidare..
GOD JUL!:)

Kommentarer
Postat av: Diana

bilden på den sovande pete är ju oslagbar! Vilken mage!

2010-12-25 @ 12:37:10
Postat av: Boel

haha jag vet varldens storsta mage!!

2010-12-25 @ 22:07:00
URL: http://mittlivioz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0