Slappat

Har slappat hela dan, vaknade vid nio och at frukost o drack en kaffe pa cafet.
Kopte en bok och en skvallertidning och gick ner o la mig pa stranden.
Simmade 40 langder (tog mig over en timma men jag simmar langsamt! :)) och runtom langd 19 kom jag pa att det var tisdag. Pa tisdagarna har vanligtvis vi varan vecko-deadline pa jobbet, nar alla stressar for o fa ihop tidningen innan den maste skickas till press.
Jag har oftast jobbar ett 12-timmar pass pa mandagen (pga kommunmote) och ar trott o sliten pa tisdagen o kampar for o skriva dem sista artiklarna, ringa runt till folk for o jaga upp nagra sista kommentarer och korrekturlasa sidor.
Sa, nar jag lag dar o simmade o tankte pa hur jobbigt det skulle bli o simma 20 langder till sa sattes det i perspektiv nar jag insag att hade jag inte varit pa semester sa hade jag suttit o stressat ihjal mig pa jobbet.
Da kandes det inte sa farligt jobbigt att simma langder ;)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hej!



Har fatt jobb och visum har i Melbourne, sa jag stannar nog i OZ ett tag! Harliga bilder i ditt inlagg =) Kram

2010-12-22 @ 03:38:41
URL: http://blogg.amelia.se/bortabrabloggen/
Postat av: Diana

Vacation is bliss, och det är just när man tänker på vad man skulle gjort annars som det känns guld!

2010-12-23 @ 07:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0