Vintage marknad

Igar gick jag o Ed hela Crown St ner och kollade i alla deras fina second-hand (eller vintage som det sa fint heter;P) affarer. Dem forsta bilderna nedan ar fran Grandma Takes A Trip vilket ar en av dem basta affarerna, inte bara for kladerna utan ocksa for den fina inredningen.
Till sist anlande vi till Surry Hills market som halls en gang i manaden i en park pa Crown St. Dem har en blandning av klader som fran kostar en femtiolapp ($10AUS) till designergrejer for tusenlappar.
Jag hittade ett stand som salde Celine, Camilla&Marc, Sass&Bide (Aussie marke, saljs det i Sverige??) Christian Louboutin leopard skor som passade mig (ja jag blev sugen, dem kostade $230 ca 1300kr men hade saklart blivit anvanda en del).
Fick inte ta kort pa nagot av det tyvarr!
Samma stand hade aven massa klader fran Lanvin for h&m, det var lite roligt, dem har ju inte ens h&m har. Och det var val inte sa langesen kollektionen slapptes? Jag tyckte den sag fin ut pa hemsidan, gillade fargerna, men nar jag sag plaggen igar tyckte jag dem var sadar. Skorna var fula ocksa (hon hade bara tva par men dem var fargglada med rosetter, inget for mig!)
Ed hittade en supervacker rod skinnklanning for $79 (430kr) som jag tyckte hon skulle kopa till Annas julfest den 24e, men den hade en del sma flackar och kemtvatt hade kostat en del sa hon hangde tillbaka den (sen ska det ocksa tillaggas att Ed har en supersized garderob och egentligen inte behover en till klanning;)) Jag provade den ocksa men den var saklart for liten...
Hon hittade aven ett par jattesota shorts men tanten ville ha $65 (ca.350kr) sa det blev `nej tack'
Haha hur cool ar inte jumpsuiten (som enligt prislappen var ett original fran 60-talet). Jag gillade den runda vaskan...
Hade jag behovt en ny resvaska hade jag nog inte kopt en second-hand, men visst ar dom fina som prydnad? Alskar den roda o grona...
Gick till mysiga Kawa pa Crown St for en kaffe..
Senare pa eftermiddagen akte vi hem till Carol for nagra drinkar pa balkongen, men det berattar jag mer om i ett annat inlagg. Nu ska jag forsoka dra upp Harry ur sangen och ga ut o ata frulle nagonstans.
X

Kommentarer
Postat av: Esmeralda

Tack så himla mycket! Det är tre olika halsband som jag har på mig. Det är ett som har en massa pärlor som är ifrån Lindex Affordable Luxury. Ett annat som är ifrån Lindex barnavdelnig och ett silver ifrån turiket.



Så mitt tips till dig är att hitta olika halsband att bara slänga på så att du får samma effekt! :) Blir himla fint... kram

2010-12-05 @ 00:54:41
URL: http://ndotter.se
Postat av: Ellen

Fy vad roligt med vintagemarknad!! Jättefina bilder, roligt med vintage med alla dess mönster och färger!

Lanvin H&M kollektionen verkar inte ha blivit någon hit direkt...jag har inte sett kläderna irl men har läst folks kommentarer på internet och de flesta verkar tycka att alla kläder såg mycket bättre ut på reklamen och på H&Ms hemsida än vad de gör i irl. Skorna ser lite fåniga ut tycker jag med rosetter och och krusiduller hit och dit, haha. Ett par Loubutin hade dock inte varit fel. haha! Hoppas allt är bra med dig Booo! Snart kommer ju Sonny och Camilla och hälsar på! Kramar!

2010-12-05 @ 11:19:29
Postat av: Frida

Ja, jättefin grön färg =). Fast jag skulle nog inte sakna H&M så mycket om jag hade vintage marknader, älskar att shoppa second hand och vintage. =)

2010-12-05 @ 14:19:08
URL: http://nyheter24.se/nextinfashion/fridas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0