Visa leg for o sola...

New South Wales regeringen forsoker forbjuda personer under 30 fran att sola solarium.

Om planen gar igenom kommer folk behova visa leg pa att dem ar over 30 ar for o fa anvanda solarium. For dem som har Typ 1 hy, dvs. hy som nastan aldrig blir solbrand och branns latt, at det totalforbud som galler (dem far inte anvanda solarium hur gamla dem an ar).

Hur ar det i Sverige, ar det 18-arsgrans? Jag tror jag brojade sola solarium nar jag var under 18 men vet inte om reglerna har andrats sen dess.

Nar jag bodde i Goteborg hade jag en period nar jag solade massa, men tror inte jag har legat i ett solarie sen dess (och det var i 2005).

Efter att ha bott har i fem ar, dar 2 av 3 personer far hudcancer, skulle jag aldrig kunna tanka mig att sola solarium igen. Jag gar aldrig till stranden utan 30+ solskydd och far panik av alla mina nya leverflackar som tycks poppa upp jamt. Och har ingen lust o ha hy som en gammal laderboll nar jag blir aldre.

Och jag tycker det ar konstigt att folk har overhuvudtaget skulle besoka ett solarie nar det racker att lagga sig en halvtimma pa stranden for o bli stekt.

Men jag tycker det ar fel o satta en aldersgrans pa det. Tror dem inte en 29-aring kan tanka sjalv?

Kommentarer
Postat av: Maria M

Nej i sverige finns ingen åldersgräns. De flesta solarium är inte ens bemannade. Jag har inte heller solat i solarium på flera år, det är ju livsfarligt. Har också blivit mycket bättre på att skydda mig i solen även fast jag egentligen inte behöver. puss

2010-11-30 @ 08:38:03
Postat av: Fredrika

Hej! Tack, vad kul ;D Det var en stor rekryteringsdag så man kunde söka alla jobb, casual-jobs liksom. Så jag hamnade tillslut i 'rides'-avdelningen, sköta attraktionerna/åkgrejerna liksom. Ska dit på torsdag igen på sista uttagningen och se om jag får jobbet! :)

2010-11-30 @ 10:47:42
URL: http://fredrikam.blogg.se/
Postat av: Diana

Konstigt att de valjer 30, hur motiverar dom det?

iofsig var vi ju 20 nar vi stekte oss roda i thailand i timmar utan solskydd. Jag onskar verkligen att jag inte hade solat sa mycket solarium som jag gjorde pa gymnasiet.

2010-11-30 @ 17:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0