Modellkarriaren som tog slut innan den borjat... ;)



Da och da, till exempel idag, far jag sadana har sms:




MAMM star for Mamm International, en modell och talang agentur som jag gick med i i 2006 nar jag forst kom till Sydney som 20-aring.

Gick in pa sidan idag och min profil finns av nagon anledning fortfarande kvar, fast jag inte har gjort ett enda betalt modelljobb sedan jag gick med.

Det hela borjade nar jag jobbade som servitris pa ett cafe i Cronulla och serverade kaffe till en fotograf.

Han tyckte jag skulle gora lite provbilder och det gick jag med pa, pa villkoret att en van fick folja med.

Tog med mig Carol till studion i stan dar jag blev sminkad och fixad och kande mig allmant glamoros.

Han fotade nagra bilder och efter att ha visat dem till modellmamman (far man kalla dem sa? ;P Kommer inte ihag vad hon hette) sa ville de att jag skulle signa upp.

Det kostade inget sa varfor inte, tankte jag.

Minns fortfarande nar jag skulle ga till agenturen for att ge mina viktiga detaljer (i.e mina matt, min vikt och langd) och var tvungen att valja mellan o kryssa i `thin' eller `athletic' (ett finare ord for inte modellsmal?).

Pa den tiden var jag 1.76cm och vagde ca 50kg. Tyckte sjalv att jag var nastan for smal och kryssade `thin'.

NO, you're athletic! fnos hon och suddade ut krysset.

Min forsta audition var for en Canon reklam. Jag blev tillsagd att kla mig i nagot som `showed my personality'
och vad tog jag pa mig?

En blommig, kort, fargglad klanning som jag alskade och rosa ballerinaskor.

Vad hade resten av tjejerna pa sig som trippade in i audition studion? Svarta leggins, svart top och skyhoga klackar. Varenda en av dem. Ni kan tanka mig att jag stack ut som en fargglad pafagel.

Rod av skam gomde jag mig i ett horn tills det var min tur att ga in.

En barsk fotograf ombad mig att `skip past the kamera' och jag hade inte den blekaste aning om jag `skip' betydde, sa jag gick tveksamt forbi kameran i maklig takt.

`I said SKIP!' vralade fotografen, och en assistent visade.

Jag skippade i en halv minut och sen var min audition over.

Needless to say: jag fick inte jobbet.

Andra gangen jag gick pa en audition var det for att ga en modevisning.

Det regnade hela vagen dit och nar jag val dok upp sag jag ut som en blot katt.

Bossen pa stallet ombad mig att `do my walk' i hogklackat nedfor ett rod matta medans alla sag pa.

Jag vet inget om hur man gar som en modell men gjorde mitt basta i 10-cm klackar. Det var lite vingligt pa den dar mjuka mattan, och med rinnigt smink och blott har vad jag nog ingen catwalk-sensation.

Needless to say: jag fick inte det jobbet heller.

Sedan dess sa har jag fatt nagra forfragningar om att ga pa auditions genom sms men aldrig svarat.

Den karriaren tog slut innan den ens borjat. :)







Kommentarer
Postat av: Emmy

Snygga bilder! Och att du inte räknades som "thin" med de måtten är ju lite sjukt... KRAM

2011-08-26 @ 09:22:51
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Di

Jättevackra bilder, och roligt att höra den här historian om fotografen som skrek at dig. Daligt talamod eller vad?! haha

2011-08-26 @ 11:30:40
Postat av: Nadja

Du har ju i alla fall en massa superfina bilder för besväret, och spännande historier för oss och för barnbarnen "när jag var modell när jag var ung, då ni" :)

2011-08-27 @ 20:25:35
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0