Pass



Gick till svenska konsulatet i Cremorne imorse och hamtade mitt nya pass.

Har haft mitt gamla i 4,5 ar och fick lite panik i Kina for tre veckor sedan nar jag insag att det skulle ga ut om mindre an ett halvar (manga lander ger en inte visum da).

Som tur var sa gick det!

Mina ogon ser om mojligt galnare och stirrigare ut an pa forra passkortet. Men men... vem ar snygg pa sitt passkort...

Bladdrade igenom mitt gamla, tummade pass och raknade 19 Australienstamplar. Inte illa pa 4.5 ar!

Dar fanns aven:

* 2008 Indonesien-visumet inklistrat och stamplat for Bali semestern (vi overstayed med en dag och fick muta passkontrollanterna nar vi akte darifran :S)

* 2007 Malaysia stampeln for dagen jag spenderade dar med en svensk tjej jag traffade pa flyget. Nar vi tog taxi tillbaka till flygplatsen somnade vi bada tva och nar vi vaknade var vi inte pa flygplatsen och det satt en tjej i framsatet som taxichaffisen presenterade som sin flickvan. Sa han hade tagit en lang omvag for att hamta upp henne medan vi sov. Tur att vi inte missade flyget!

* 2010 Japan visumet nar jag besokte Narita

* 2010 Vanuatu stampeln for H's o min semester pa den vackra on

* 2007 Hong Kong visum for helgen jag o H hade dar efter var Sverige-semester

m.fl... inga stamplar fran Sverige saklart, annars hade det varit 18 stycken..

Det far plats mycket minnen pa bara nagra fa pass-sidor..

Ser fram emot att fylla det nya med stamplar och visum fran massa lander! Plus fixa Australiskt pass..




Gamla                                                                 Nya


Kommentarer
Postat av: Nadja

Gud året jag bodde i Kenya samlade jag på mig en jäkla massa stämplar, i mitt nuvarande pass från 2009 har jag sex stämplar bara. Jag behöver nog resa mer :)

2011-08-10 @ 20:55:05
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Emmy

Ja tänk vilka minnen det ryms i ett pass. Önskar att jag hade mer semester så jag kunde resa mer... Och jag håller helt med om ditt inlägg nedan, sååå sant och segt! Kram

2011-08-11 @ 02:12:27
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Christina

Älskar att bläddra i gamla pass, både mina egna och andras. Så mycket historier och upplevelser!

2011-08-11 @ 06:01:44
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0