Aventyr!

Idag packade Sonny och Camilla in sitt pick o pack i en hyrd Wicked van for o skumpa runt Australien i 52 dagar.

Trots att storasystern inom mig ar orolig for typ allt (korning genom oken for att komma till Ayers Rock, oversvammningarna i Queensland, Ivan Milats, bensinstopp mitt ute i ingenstans m.m) sa far jag helt enkelt slappa det och lata dem aka ivag pa sitt stora aventyr! (inte for att jag hade kunnar hindra dem om jag velat;))

Nej, allvarligt talat, jag tror dem kommer ha jattekul, uppleva nya saker och traffa nytt folk fran varldens alla horn!

I mandags kvall satt vi pa golvet med en stooor Australien karta (visste ni att Australien ar storre an hela Europa i yta?) och prickade in massa must-sees som Byron Bay och Whitsundays.

Det fick mig att tanka pa min, Diana o Fridas tre-manaders backpacking tur nedfor ostkusten (och 2 veckor pa Nya Zealand) i 2006.

Hela resan kanns som ett flimmer av platser och manniskor och jag fick kolla upp gamla bilder for o komma ihag vart vi faktiskt akte och vad stallena hette.

Har kommer nagra smakprov:


Whitehaven beach, en av dem vackraste standerna jag nagonsin sett. Ligger i Whitsundays vid Airlie beach




Halloweenfest i Brisbane


Snorkling med Harry pa Hamilton Island nar han kom och halsade pa mig i tio dagar (det var rena drommen att bo pa hotell efter flera veckor pa hostel!)


Vattenfallet utanfor Cairns dar Peter Andre spelade in musikvideon for Mysterious Girl (kommer ni ihag den laten?!:)


Magnetic Island

Jag och Diana och en gigantiskt mussla i Stora Barriarrevet


Jag o Frida i lilla flygplanet+pilot vi hyrde i 2 timmar i Town of SeventeenSeventy




Utsikten fran flygplanet

Igar kvall lagade Sonny o Camilla tacos och sen frossade vi pa godis, chokladrussin, appelpaj med glass och chips framfor Inception. Det var andra gangen jag sag den, sa bra!

Nu maste jag fortsatta jobba och sluta dromma om resor... :P

X

 

 


Kommentarer
Postat av: Emmy

Underbara resor... Trots att jag pecis avslutat en lang resa sa drommer jag redan om nasta! =) Kram

2011-01-11 @ 06:07:00
URL: http://blogg.amelia.se/bortabrabloggen/
Postat av: Diana

Härligt att se bilderna igen, vi hittade på mycket kul, måste titta på mina också, efter digitaliseringen kollar jag ju aldrig på mina bilder.

2011-01-11 @ 21:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0