Tapas & Sangria

Igar kvall blev det goda tapas pa Miro i the Spanish quarter i centrala Sydney, Anna bestamde sig for o hanga
med ocksa sa vi blev tre tjejer som delade pa friterad blackfisk, chorizo, potatis och stek med mogelost, och sa saklart en kanna med sangria! (for er Sydney-svenskar som laser, Mira har jattegod sangria, ga dit!)
Plus att dem har varldens basta aioli! Aioli paminner mig om nar jag, syrran o fyra vanner bodde pa Kanarieoarna i tva manader i 2003, vi at det till typ allt nar vi slog pa stort och at ute.
Till efterratt blev det en flan och caramelised (karamelliserad?) kola i citronkex
Idag gick jag upp klockan 7 for o ga pa yoga, sen hjalpte jag till o diskade pa cafet fran 9 till lite over 1.
Det ar som en bastu har, himlen ar molnig och luften ar tjock som sirap... jag vet att jag inte borde klaga nar ni har det kallt hemma men det ar jobbigt nar det ar sahar kvavt och svetten rinner. Ska hoppa i poolen nu, siktar pa o simma en timma, wish me luck! ;)
Hoppas ni har en bra helg X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0