Mitt andranamn – och vad jag tycker om det.


Attonde delen i 30-dagars utmaningen

Jag har tva andranamn (vilket speciellt australier tycker ar himla konstigt), Sonja och Emelie.

Sonja ar efter varldens basta mormor som tyvarr gick bort nar jag var tonaring.

Hon var perfekta mormorn i alla kategorier.

Hon bakade dem basta wienerbroden, var alltid glad, alskade att spela Fia, cyklade flera kilometer om dagen, bjod pa tunna omeletter och jattesot chokladmjolk om man sov over, hade en svart, tjock katt som hette Pelle Plutt Benson, rullade alltid haret aven om det bara var en `vanlig' mandag, och var jamt kladd i klanning, strumpbyxor och traskor.

Och varje ar tog hon med mig, aldsta syrrorna och kusinen pa en resa nagonstans (oftast Norge eller Danmark, fast jag tjatade om Italien) som jag alltid sag fram emot sa mycket att jag inte kunde sova natten innan.

Emelie tror jag mest det fick bli for att mamma heter Emilia i andranamn. Inte krangligare an sa.

Alla mina syskon (sex hela och ett halvsyskon) har tre namn, kanske hade mina paron svart att bestamma sig. ;)


Vad heter ni i andra och tredjenamn, och varfor?


Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag heter Emmy Hulda Marianne. Emmy efter gammelmormor som dog långt innan jag föddes. Hulda efter farmor som är ytterst pigg trots att hon är 96. Marianne efter mormor (mamma heter det också i andranamn). Hatade namnet Hulda som liten men nu har jag accepterat det. Marianne är väl inte så himla fint, men jag trivs bra med att de valde Emmy som förstanamn! =) Men som sagt, konstigt för folk här att man har tre. =) Kram

2011-06-14 @ 07:20:51
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: agnes

Jag heter Hyo Sin i mellan namn (men man uttalar det tillsammans), det är mitt koreanska som fick följa med i adoptionen till Sverige. Som vanligt med asiatiska namn betyder det nånting, kommer inte ihåg vilken del det är men någon utav dom betyder iaf moderlig..... hoho

2011-06-14 @ 12:52:02
URL: http://www.agnesutomlands.wordpress.com
Postat av: Maria M

Jag heter Christina i andranamn och det gillar jag inte alls. Det är någon i släkten som heter det tror jag. Var alltid avis på de som hade två andranamn eftersom jag bara hade ett... haha! Sebastian fick bara ett mellannamn Wilhelm. Håller också med om att folk sitter med sina mobiler hela tiden nuförtiden. Jag har själv ingen sån telefon men ska få Johans gamla om några månader så då blir man väl likadan! KRAM

2011-06-15 @ 08:01:40
Postat av: Sarah Ahlsten

Hej! vad trevlig dina poster verkar vara! lär verkligen att läsa på din blogg lite mer. =) Hoppas du har en kul vardag =)

2011-06-29 @ 19:25:44
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0