Vem vill gifta sig?



H ska ta mig pa en liten shoppingtur pa torsdag kvall sa att jag kan kopa lite bday presenter till mig sjalv.

Han ville kopa matchande resvaskor till oss i present for Sydamerika resan men det satte jag stopp for.

Har blir det inga matchy resvaskor, min egna kommer funka bra i nagra ar till, tack.

Sa han tyckte det var battre att jag fick valja min present sjalv istallet.

Vi namnde det nar vi at middag med hans foraldrar haromdagen.

Nar H lamnat koket lutade hans mamma sig over bordet med ett lyster i blicken och vaste `Be honom kopa dig en diamantring!'

Suck.

Det ar inte forsta gangen hon papekar att H borde fria snart.

Och varje gang hon tar upp det sa ar det med antagandet att jag inte gor annat an langtar efter att gifta mig, medans det ar H som behover en spark i baken.

Blir sa irriterad nar folk antar att tjejen alltid vill gifta sig, och att killen nastan maste bli tjatad pa innan det blir av.

Jag har inte alls lust att gifta mig an. Aret jag fyller 30 kanske.

Ser heller ingen mening med att vara forlovad i mer an ett ar. 
 
Visst, jag o H har varit tillsammans i mer an 5 ar sa jag kan forsta att folk fragar. Men det betyder ju inte att man maste ha forutsatta meningar om vem som vill.

Det ar han som vill ha matchande resvaskor, inte jag. ;)


Kommentarer
Postat av: Maria M

Härliga bilder på dina vänner =) Gulligt med matchande resväskor det skulle aldrig Johan vilja ha. Gifta sig hinner ni nog tids nog, ingen stress. Jag vill också gifta mig men vi får se när det blir, upp till Johan ju. KRAM

2011-06-21 @ 08:38:56
Postat av: Nadja

Haha när mina kusiners mormor fick reda på att jag förlovat mig meddelade hon att det minsann var "ute" att förlova sig/gifta sig.. Det kan du hälsa hverige är det tydligen "jätteute" att gifta sig :p

2011-06-21 @ 15:44:51
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Anonym

Hi hi, matchande resväskor :-) Kanske matchande träningsoveraller också ;-) Förstår att du blir irriterad, det är så vanligt med dessa antaganden. Det var M som var snabbare än jag i tanken och funderade på frieri innan mig. Jag hade inte en tanke på det :-) Det blir helt fantastiskt när det blir av är jag helt säker på men finns ju ingen anledning att stressa.

Kram!

2011-06-21 @ 16:30:09
Postat av: Christina

oups, råkade skicka iväg min kommentar utan namn eller nåt :-)

2011-06-21 @ 16:30:57
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com
Postat av: Emmy

Haha, bra sagt! Kan folk inte bara sköta sitt??? Kram

2011-06-22 @ 02:18:41
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0