Friendly friend match-making

Satt pa mitt andra kommunmote for den har veckan igar kvall nar en man kom upp och fragade om jag var svensk (med Eriksson som efternamn sa hander det ratt ofta!)

Han var australienare men sa att hans sons flickvan Stina ar svensk och har bott i Sydney i snart 6 ar.

`Du maste ge mig ditt nummer sa ni kan ses!!!' sa han.

Jag rackte pliktskyldigast over mitt nummer och forsokte verka lika uppspelt som han var over att han var pa vag o friend match-makea mig och hans svenska svardotter.

Jag tycker sant ar lite jobbigt och konstigt. 

Jag forstar fullt o val att han bara forsokte vara snall och gora nagot bra.

Och jag har absolut inget emot att traffa svenskar, tvartom.

Men det har hant nagra ganger innan att folk kanner nagon som kanner nagon svensk och tycker att man ska ge ut sitt nummer sa att dem kan fixa sa att man kan ses.

Och andra ganger har folk gett mig en lapp med nagon svensks nummer och sagt att jag borde ringa dem. 

Det gor jag aldrig. 

Vad skulle man saga? Hej, jag har hort att du ar svensk och jag ar ocksa svensk sa vi borde ses? 

Det hade ju kants lagom dumt.


 

Kommentarer
Postat av: Diana

Jag tror det är nån sorts svensksjuka för jag gör likadant men när jag var i Prag och hängde med den ursköna Rayna från Vancouver såg hon någon som hade en tröja från det universitetet hon pluggat på och utbrast: Åh vad kul, han vill jag prata med. Nu gick vi aldrig fram till honom för han ställde sig i en kö som ringlade iväg men det kanske har lite att göra med om man gillade universitetet också och att man just spenderat tre-fyra år där. Jag har ju bara pluggat ett halvår på universitet och jag skulle inte känna för att prata med någon som hade malmö högskolas t-shirt på sig utomlands, iofsig var hon ju längre hemifrån än jag så om jag hade hittat nån i sydafrika med malmö t-shirt kanske jag hade sagt ngt men det är för att malmö högskola är så litet. Äsch jag vet inte. Men för övrigt så kan ju människor från andra länder än sverige kallprata och verkar ju genuint intresserade, inte lika fyrkantiga som oss som tänker att de säkert inte har ngt intressant att berätta. eller att man själv inte har nåt intressant att berätta, jantelagen upp i dagen, eller vad vet jag?

2011-03-03 @ 21:09:04
Postat av: Emmy

Haha, ja ibland blir det rätt pinsamt, men jag har träffat en del riktigt goda vänner på det sättet. Och ett par bottennapp =) Kram

2011-03-03 @ 23:21:03
URL: http://blogg.amelia.se/bortabrabloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0