Nyttig lunch...



Tomat o linssoppa med ingefara


For 4 pers
1 hackad lok
2 pressade vitloksklyftor
2cm riven ingefara
1tsk kummin
7 skalad, urkarnade och hackade tomater
1 dl roda linser
5 dl kycklingbuljong
2 tsk tomatpuree
salt och svartpeppar
grekisk yoghurt
Fras loken i en kastrull i 5 min
Ror i vitlok, kummin, ingefara, tomater och linser.
Ror i buljongen och tomatpureen. Koka upp, sank varmen pch lat puttra i en halvtimma.
(Nu ska man egenligen kora den i en mixer men jag har ingen, det gick bra anda!)
Servera med yoghurt.
(Jag at Finn Crisp med avocado till, mums!)

Kommentarer
Postat av: Anna - Swaussie

Låter gott, det måste jag testa :)

2011-03-21 @ 08:00:21
URL: http://swaussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0