Samtal med maklare



Fick massa samtal fran maklare igar pga visningarna jag gick pa i lordags.

Det var ju vantat men jag var inte beredd pa att dem skulle... tjata sa mycket.

Visst, jag forstar att det ar deras jobb att salja men anda.

Maklaren for min favoritlagenhet, som antagligen kommer salja for alldeles for mycket (for varan budget) pa auktionen, var den sista som ringde igar eftermiddag.

Hon ``Hej jag heter bla bla och ringer angaende lagenheten pa bla bla,'' rabblade hon ur sig.

Jag ``Forlat vilken?''

H ``Jo men det dar fina lagenheten med balkong och havsutsikt.''

J ``Ah ok jo just det.''

H ``Jag tankte bara kolla om du ar intresserad av att kopa den?''

J ``Eh... jo jag vet inte, den ska salja pa auktion va?''

H ``Ja precis sa jag hoppas du kommer dit. Den har far inte missas forstar du.''

J ``Hur mycket tror du den kommer saljas for?''

H ``Ja over $500,000 (ca 3 miljoner svenska). Runt $530,000 hoppas vi pa.''

J ``Ja fast det ar nog lite over varan budget tyvarr.''

Tystnad.

H ``Det tycker jag ar lite konstigt att du sager eftersom du sa till mig i lordags att eran budget ar runt $550,000. Och du sa att du tyckte om lagenheten.''

J ``Ja jag tycker om den och varan budget ar runt det men da ska renovering inga och den behover ju renovering. Vi har kollat pa fler lagenheter och denna ar den dyraste vi sett hitills.''

Tystnad igen.

H ``Jo fast det var nog den dyraste for att det var den basta.''

J ``Er... jaha?''

H ``Om jag erbjod dig att kopa den precis nu for ratt pris, skulle du kopa den da?''

J ``Er... fast det beror ju pa vad du menar med ratt pris?''

Tystnad igen.

H ``Vad jag menar ar att jag tycker du ska komma till auktionen for att man vet aldrig, den kan ju bli DIN for precis det priset du vill betala!''

J ``Ja vi far se. Jag kommer nog till auktionen for jag vill se hur mycket den saljer for.''

H ``Bra! Men se till att du har lanet fardigt nar du kommer dit sa att du ar redo. Jag ringer nasta vecka coh haller dig uppdaterad!''

J ``Ok tack da.''

Klick.

Fotografen, som suttit jamte i bilen under samtalet, nickade forstaende. ``Maklare?'' fragade han.

``Japp''.

``You'll get used to it,'' sa han.

Hm. Hoppas annu mera pa att vi hittar nagot snart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0