Fejan Dilemma




Kom till jobbet imorse och borjade med att logga in pa Facebook (as you do).

Och sag att jag hade en kompis forfragan fran... min nya redaktor.

Hm.

Vet inte om jag vill vara kompis med min chef pa Facebook.
 
Och nej, jag ar inte san som anvander min statusuppdatering till att gnalla over jobbet/chefen/jobbarkompisarna.

Inte bara for att jag tycker det ar oproffsigt, men ocksa for att jag faktiskt tycker om mitt jobb, och dem jag jobbar med.

Tyckte jattemycket om varan gamla redaktor, men var inte cyperspace-van med henne for det. Sag liksom ingen anledning.

Men kommer ju kannas like awkward o ignorera requesten.

Vad tycker ni? Ska man vara kompis med chefen pa Facebook?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Noooo, inte va kompis med bossen på fejjan, men heller inte ignorera... Acceptera requesten och sedan lida i det tysta? Usch vad hemskt!



Min jobbintervju på italienska är för ett ett pharmaceutical company, hur man nu översätter det?! Farmaceutföretag? Apotekarföretag? Det är för consulting parmaceuts, inte läkemedelsföretag eller apotek alltså, och vissa patienter talar bara italienska. Som tur är gör jag det också! Snart.

2011-05-09 @ 10:12:58
URL: http://gasincandy.blogspot.com
Postat av: Anna - Swaussie

Jag skulle inte vilja vara kompis med min chef på FB. För mig handlar det inte om att jag klagar på jobbet eller chefen (för det gör jag varken i bloggen eller på FB) utan mer för att det känns som om jag vill ha delar av mitt privatliv just privat och inte dela med min chef. Fast jag antar att det beror på vilken relation man har med sin chef.

2011-05-09 @ 10:21:10
URL: http://swaussie.blogg.se/
Postat av: agnes

ja det är knepigt det där. jag skulle inte vilja ha min chef på fejjan men att som sagt ignorera den skulle oxå känns lite dumt...

2011-05-09 @ 16:52:16
URL: http://www.agnesutomlands.wordpress.com
Postat av: Maria M

Min chef tog bort mig från fejjan, töntigt tycker jag... Hon har inte sagt varför heller. Jag kan förstå att du inte vill vara kompis med chefen.. De kan ju vilja bli det för att spionera och de kan se om man är online fast man jobbar osv. jag tycker inte det är konstigt om du ignorerar chefen. Svaret på din fråga, det är 8 km till mitt jobb enkel väg. Så det blir 1,5 mil per dag. KRAM

2011-05-09 @ 19:53:49
Postat av: Emmy

Jag har väldigt få jobbarkompisar på facebook, skulle inte få för mig att adda chefen. Låt förfrågan ligga där obesvarad och skjut det på framtiden... Kram!

2011-05-10 @ 03:27:52
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0