Utmaning: En bild på mig + 10 fakta om mig.




(Bildbevis for punkt 8 ;))



1. Fick heta Boel for att farmor ville det. Hon forsokte med mina tva aldre systrar men mamma o pappa sa nej. Sedan kom jag och da gav dem med sig (kanske for att dem forvantat sig en son och inte hade nagot tjejnamn planerat ;). Tycker om mitt namn aven om jag oftast far saga om det tva-tre ganger och sedan sucka hogt o stava `B-O-E-L' nar jag presenterar mig (sarskilt i engelsk-talande lander).


2. Hade mitt forsta sommarjobb sommaren jag fyllde 13, pa ett barnlager (Bjorkhultet) med min bastis Jenny.
Har jobbat som black-jack dealer pa olika klubbar i Goteborg, klubb-hostess pa Gran Canaria, bartender i London, servitris pa Rhodos, och diskare pa ett cafe i Tromso langt uppe i Norge.


3. Mamma ville att jag skulle bli vegetarian och matade mig bara med vegetarisk barnmat i nagot ar nar jag var liten, till farmors stora fortrytelse som tyckte att jag `iallafall kunde fa ata fiskpinnar'. Forsokte mig pa vegetarinism igen nar jag var tonaring men gav upp.


4. Fick sparken fran mitt klubb-hostess jobb pa Gran Canaria efter att jag somnade vid ett bord (under arbetstid). Min ursakt ar att jag forsokte jobba tre jobb samtidigt (det holl i cirka 2 dagar); time-share lagenhet promoter under dagen, restaurang inkastare pa kvallen, och klubb-hostess pa natten. Somnade med huvudet pa bordet och vaknade av att chefen knackade mig pa axeln och sa `I don't think we need you anymore'.

5. Min forsta foralskelse (forutom David nar jag var sex bast) var en irlandsk kille jag traffade pa grekiska on Egina nar jag var 14. Han spelade gitarr och korde vespa. Ville rymma tillbaka till Grekland efter min en-veckas semester med Jennys familj och vara dar med honom. Fick ett vykort fran honom nagra veckor senare dar det stod att han blivit bestulen pa sin gitarr, sitt pass och sina pengar och var hemlos. Horde inte fran honom igen. Forra aret addade han mig pa Facebook.

6. Har fem `hel' systrar, en `hel' bror och en `halv' syster.

7. Hatar att vara ensam hemma. (Bieffekt fran att ha vaxt upp med sa manga syskon kanske?) Ar jag sjalv hemma satter jag pa bade TVn och musik sa att det inte ar tyst.

8. Har hoppat bungy-jump tva ganger. En 40 meter pa Rhodos i bikini pa fyllan, och den hogsta bungy-jumpen pa Nya Zeeland (134 meter, i helt nykert tillstand)

9. Har en stor fjaril tatuerad pa svanken.

10. Gillar massa skämmig musik som man egentligen inte borde erkanna att man lyssnar pa.
Nagra exempel? Elton John, Michael Bolton, Lionel Richie, Phil Collins *röd om kinderna*

/>




Kommentarer
Postat av: Emmy

Kul fakta, jag har funderat på att köra en sån månadsutmaning... Kul historia om linssoppan... Jag hade nog också bara dragit, hade nog blivit ännu mer fel att stanna kvar och säga till... Kram!

2011-05-24 @ 03:31:52
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: agnesagnes

du, en konstig fråga. finns det någon main street i sydnet där det ligger massa butiker och sånt? typ motsvarande drottninggatan i sthlm...o vad heter den i såna fall?

2011-05-24 @ 04:56:08
URL: http://www.agnesutomlands.wordpress.com
Postat av: Nadja

Oh, jag vill vara med!

Jag hatar ocksa att vara ensam hemma dock och jag e ensambarn.. :p

2011-05-24 @ 11:39:28
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Diana

grattis till att din blogg har fyllt ett halvt ar! Jag har last varje inlagg sedan borjan. Det ar sa fint att fa uppdateringar pa detta viset, saknar dina sms saklart nu nar jag ar i Uganda, men det tar vi igen i sommar. Sen tror jag bestamt att det ar din tur att skriva brev om lusten faller pa. Stor kram

2011-05-30 @ 14:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0