Don't pet the possums!



Forsta gangen jag sag en possum sa var min forsta instinkt att ga fram o klappa for jag trodde det var en katt (mind you, det har var pa den tiden nar jag vagrade inse att jag behovde glasogon;)

Iallafall. H hindrade mig o sa att jag absolut inte skulle ga nara den, att det inte var en katt utan en possum som garna attackerade folk, sarskilt om den blev stord dar den satt o var upptagen med att grava fram atbara ting fran en soptunna.

Men den var sa sot och sag inte alls farlig ut med sin bulliga pals och tjocka svans. Som en overvuxen, gra ekorre.

Men efter fler skrackhistoreier om attackerande possums sa haller jag mig undan.

Ni Australien-svenskar som laser, har ni nagra possums historier ni kan dela med er av? Ingen som har blivit attackerad hoppas jag?!







Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag och en svensk kompis skulle gå och kolla på possums i Hyde Park, hon ser väldigt dåligt och skulle därför gå fram. En äcklig possum sprang då rakt mot oss och vi skrek och sprang i panik. Vi trodde på allvar att den skulle attackera hahhahah. Modiga tjejer....Jag och två andra kompisar blev fö jagade av 3 st Dingos på fraser Island det var riktigt läskigt, har nog aldrig varit så rädd för ett djur som då.

2011-09-22 @ 02:57:42
Postat av: Boel

Usch vad laskigt att bli jagad av Dingos :S Jag sag som tur var inga dingos nar jag var pa Fraser, hade blivit skramd fran vettet tror jag!

2011-09-22 @ 03:07:26
Postat av: agnes

Vi har en massa (?) possums i vårat tak tror vi, låter så in i helvete där uppifrån ibland. Har ju massa träd o grejer med grenar som går ända upp dit. Men har bara lyckats skymta dom ett par gånger, men då har dom varit mer rädda än vad vi var..haha.

2011-09-22 @ 10:34:45
URL: http://www.agnesutomlands.wordpress.com
Postat av: Duktiga Tjejen

Gud vad söt alltså, mycket sötare än katter ju. Jag vill också klappa den bara av att se bilden. Läbbo. Jag har aldrig sett någon, men så bor jag ju också i Sverige... Men jag såg en orm häromdagen och la in foto på den i blogg, inte illa pinkat för att vara i lilla oskuldsfulla Sverige!

2011-09-22 @ 14:50:43
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: Emmy

Jag låter dem vara för jag har hört detsamma, men det finns mängder av dem i parken runt hörnet där jag bor och när man är ute och joggar är de så nyfikna att de springer runt fötterna på en. Lite jobbigt, för man ska ju se dem som vilda djur... Kram

2011-09-23 @ 01:09:05
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/
Postat av: Di

Ah vad sot, jag vill ocksa klappa. Men det ar inte bara en drop bear sägen da?

2011-09-24 @ 16:43:25
Postat av: Lina

Vi har också possums runt hörnet. De äter upp mina blommor som jag har på balkongen. Jättetråkigt att vi inte kan ha fina blomlåder ute, men mysigt att kunna kika på de söta possumsen från fönstret.

2011-09-25 @ 01:31:46
URL: http://www.linasdag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0