Sprutor!



Gick till doktorn igar for att fixa vaccin infor Sydamerikaresan.

Och vilken lista jag fick!

Argentina, Uruguay och Chile har inte for manga krav men for Brasilien verkar man behova alla vaccin under solen.

Tyfus, yellow fever, malaria, polio, Hepatiti A och B, whopping cough, you name it.

Doktorn ville veta om jag tagit Hep A o B sprutan innan, vilket jag antagligen gjorde infor Thailand, men jag minns inte.

Man kanske skulle ha lite mer koll pa sadana saker :S 

Sa pa grund av mitt daliga minne maste jag lamna ett blodprov innan jag far nagra vaccin alls.

Tur att det iallafall ar tva manader kvar tills vi aker...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Aaaaah ska ni till Sydamerika? Hur lange da? Basta resan jag nansin gjort, langtar tillbaka hela tiden!!



Har du inget vaccinationskort dar det star vilka vaccinationer du har gjort, och hur lange de galler?



Annars brukar man ju maste ta forsta sprutan och sedan vanta nagra veckor, sedan ta en till och vanta nagra veckor och sedan ta en tredje har jag for mig... Sa tva manader tycker jag later tight anda.. Fragade du din doktor?

2011-09-02 @ 04:48:45
URL: http://www.liveasiftoday.blogspot.com/
Postat av: Di

whopping cough, aldrig hört om det!

2011-09-02 @ 05:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0