Restaurang recension



Gjorde en restaurang recension med Anna o Mira forra veckan pa en kinesisk restaurang och stalldes infor ett litet dilemma; hur mycket alkohol far man dricka nar man ar pa en jobbgrej?

Jag dricker aldrig mer an ett glas vin, om ens det, nar jag gor restaurang recensioner.

Men den har gangen var agaren pastridig om att vi skulle testa olika viner.

Och jag kan forsta varfor; han hade det langsta champagne och vin listan jag nagonsin sett och ville forstas att den skulle omnamnas i recensionen.

Det forsta han fragade nar vi satt oss ner var om vi ville ha en cocktail.

Vi avbojde, och da kom han ut med en flaska champagne istallet. Och det kunde vi inte saga nej till (vad gott det ar med champagne efter all billig sparkling wine man alltid dricker annars. Minns inte ens sist jag drack champagne.)

Efter det kom det en flaska chardonnay ut med foratterna. Mira hade en vit manad (fast hon sa inte nej till champagnen. Som sagt, hur ofta dricker man champagne? Och det var ju gratis) men vinet fick jag o Anna ta hand om sjalva.

Han fragade hur mycket alkohol vi kunde dricka. `En flaska var?' fragade han och vi sa nej, sa mycket ska vi nog inte ha.

Sedan kom varmratteerna, och en flaska rott till det.

Och till efteratten fick vi dessertvin.

Om det var hans mal att fa oss lite runda om fotterna sa lyckades han.

PS. Maten var jattegod!







Kommentarer
Postat av: Di

Shit, han ville verkligen visa vad han hade på drycklistan...

2011-09-28 @ 14:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0