Jobbkurs



Idag och imorgon ar jag pa huvudkontoret och gor en Future Editors Course.

Det var inget jag anmalde mig till utan 6 personer blev utvalda till kursen.

Blev saklart jatteglad nar jag fick reda pa det for nagra veckor sedan men samtidigt nervos - jag, chefredaktor?!

Att bli utvald till kursen betyder inte att vi kommer bli erbjudna chefredaktorsjobb snart om ens nagonsin, men att cheferna pa huvudkontoret ser till att vi kan grunderna om ett redaktorsjobb kommer upp och de behover nagon som kan gora det.

Jag vill bli chefredaktor men blir nervos av att bara tanka tanken.

Att ha en helt egen tidning ar ju ett jattestort ansvar. Men mest nervos hade jag nog varit over att vara andra personers chef.

Jag har aldrig varit i den positionen innan.

Vi hade manga forelasare idag fran tex the editor in chief for australiens mest lasta tidning, som aven for manga ar sedan blev forsta kvinnliga cheferdaktoren for australiens storsta sondagstidning, foredetta managing editor for australiens mest lasta sondagstidning, och en annan man som har jobbat pa nagra en de storsta tidningarna i England och Australien.

Sadana personer som jag som journalist beundrar.

Det var jatteintressant, och nu ser jag fram emot att lara mig annu mer imorgon!



Kommentarer
Postat av: Di

Kul, låter väldigt intressant!

2012-04-27 @ 20:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0