eBay

 
Mia kommenterade:
 
Du är så duktig på ebay att jag blir grön av avund! Jag är djupt inne i tradera men ebay har ju så mycket mer. Kan du inte skriva lite om hur du går tillväga, jag tror jag sagt det förut men det skulle vara ett superinlägg. Vad ska man kolla efter, hur ska man lägga upp sökningen etc?
 
Alltsa jag vet inte om jag kan ge nagra sarskilda tips (det har borjade bra va?;)
 
Tror jag hittar fina grejer ibland for att jag ar halvt beroende av ebay och gumtree och ar inne och kollar en snabbis nastan varje dag!
 
Jag forsoker att kopa mer second-hand (mycket `second-hand' pa eBay ahr ju aldrig blivit anvant heller) istallet for att ga till en affar och kopa helt nytt jamt. En bra kompromiss emot storkonsumtion for en lite shoppingberonde manniska som jag sjalv.
 
Mina basta tips ar:
 
*Forsok att hitta auktioner som avslutas pa typ en mandag eller tisdageftermiddag, nar manga inte ar online o shoppar. Tycker alltid att de grejerna verkar ga for battre priser an auktioner som slutar pa tex. en sondagskvall, nar manga ar inne och biddar/bjuder.
 
*Bestam dig for hur mycket du ar villig att betala och ga inte over det priset. Det ar latt att bidda `for mycket' och man hamnar i ett bidding war med nagon annan minuterna innan auktionen ar pa vag att avslutas.
 
*Betala alltid med PayPal, det ar sakrast och da har du aven en mojlighet att `oppna en dispyt' for att fa tillbaka dina pengar om varan inte ar som den beskrevs i annonsen
 
That's all I've got! Hoppas det var till lite hjalp iaf :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Bra tips! Men hur letar du? Söker du på märken? Det är ju liksom ett hav som är väldigt överväldigande och det finns mycket skit.

2012-08-17 @ 10:14:48
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Maria M

Det var ett bra tips med att man ska titta på slutdatum för aktionerna. Bra där! Hoppas helgen blir härlig! KRAM

2012-08-17 @ 23:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0