Helgen...

 
... var underbar men kort, som vanligt!
 
I fredags motte jag upp med Eadie och en av hennes college kompisar pa The Winery for lite vin, sedan kopte jag med mig god glass (saltad kola med vita chokladbitar,och tiramisu) fran Messina. Basta glassen i Sydney om ni fragar mig! De finns i Surry HIlls och Darlinghurst.
 
Akte hem och at sen middag med H och hans bror. Somnade under forsta fem minuterna av en hyrfilm, matt pa vin, glass och mat och trott fran jobbet.
 
Pa lordagen gick jag och Eadie pa en 12.6km strandjogg och promenad. Tog 2h sa vi gick mer an vad vi joggade, det ar ju lattare att prata da ;)
 
Sedan gick jag o H och at frukost innan vi akte ut till Boat Harbour och solade och badade en stund.
 
Vid femtiden bar det av till Bondi Beach for tjejkvall hemma hos Mira. Vi satt pa hennes blakong och pratade en lang stund innan vi bastallde hem pizza fran Svens Pizza i Bondi Junction.
 
Det startades av en kille fran Hyltebruk (mina hemtrakter!) och finns tre av dem nu i Sydney.
 
Pizzorna levererades av en kille i vikingahjalm - love it! :)
 
Jag bestallde min favorit, kebabpizza, och vi fick pizzasallad till... drom middag for en utlandssvensk!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Min man skrattade så gott när jag visade bilden! kebabpizza förstår han sig inte på men han har faktiskt blivit väldigt förtjust i pizzasallad som han tom äter ovanpå pizzan, inte illa för en italiensk/aust.

2012-12-10 @ 10:25:02
URL: http://mrsadvocat.blogspot.com/
Postat av: Elin

Den är så god den pizzan!!! Jag ska minsann äta massa flottiga pizzor hemma i Sverige hehe. Om du hittar några bra yogaklasser i Cronulla så vill jag gärna gå. Har sett reklam men det var ett tag sen. :)

2012-12-10 @ 10:42:36
URL: http://elinbentzer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0