Vegan lasange


Har velat gora raw vegan lasagne lange men blivit avskrackt av det langa receptet och att det verkade ta sa langt tid att gora. (Aven om vanlig lasagne tar mycket langre tid eftersom det ska in i ugnen.)

Men igar efter dopet sa hade jag tid.

Hyvlade tre zucchinis i breda strimlor, saltade for att vatskan skulle dras ut lattare och la det at sidan.

La tre stora tomater, en halv vitloksklyfta, farsk oregano, torkad rosmarin, sex dadlar, juicen fran en citron, sjosalt och olivolja i blendern. Mixade en bra stund. Hallde smeten i en skal och stallde at sidan.

Skoljde ur blendern och la i 1.5dl osaltade cashews (som man egentligem ska blotlagga i minst 4h innan men sa organiserad var inte jag), juicen fran en halv citron, olivolja och sjosalt. Mixade tills det var fluffigt.

Kramade vatskan ur zucchinin och la forsta lagret pa botten av en form.

Sedan tomatsas, babyspenat och cashew kram och om igen. Toppa med cashew kram.

Jag tyckte det var jattegott men det var ingen hit hos H som tyckte det needed some meat.

Man kan ju ha det som tillbehor till fisk eller kott om man vill det.

Jag tog med resterna till jobbet, gott att ata en lunch som kandes matigare an sallad utan att det behovde varmas upp i mikron.


Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0