Sienna's Frangipani Gala Dinner



Ikvall ar jag pa valgorenhets gala dar de kommer samla in pengar for neuroblastoma, vilket ar en mycket allvarlig och tyvarr valdigt vanlig barndomscancer.

Anledningen till att jag ar inbjuden ar att jag har skrivit artiklar om en liten tjej, Sienna som dog av neuroblastoma nar hon var 2 ar. Hennes lillebror Jamie foddes fem dagar senare.

Hennes mamma Lucy har berattat att att bli storasyster var nagot Sienna sag fram emot jattemycket.

Tyvarr sa fick hon aldrig uppleva det.

Forsta gangen jag intervjuade Lucy var dagar efter att Sienna gatt bort och Jamie var nyfodd.

Jag fick tarar i ogonen redan nar jag sag tva-sits vagnen utanfor huset, och tararna rann nedfor kinderna genom hela intervjun. Oprofessionellt, visst, men det ar den sorgligaste intervjun jag nagonsin gjort.

Sa, ikvall ska Sienna's Frangipani Gala Dinner hallas for andra aret i rad.

Forra aret var jattetrevligt, och det blir det nog ikvall med.

H ar sjuk sa jag ska ga med tre tjejkompisar.

Ha en fin helg!


Kommentarer
Postat av: Nicole

Tycker inte det är oproffsigt! Jag skulle tycka det var obehagligt att bli intervjuvad av någon som inte visade några som helst känslor när det kommer till sånna här saker! Och om du kan stoppa ner dem känslorna du kände i artikeln, det är ju då du kommer bli en grym journalist!

2012-02-17 @ 22:08:13
URL: http://theweirdone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0