Six-year anniversary




Igar hade jag o H varit tillsammans i SEX ar. (vad lange det later!)

Forra aret nar vi firade fem sa skrev jag om det har pa bloggen, men eftersom jag har fatt manga nya lasare sedan dess sa kor vi samma igen, med lite fler foton fran forra aret.

Lite av lathet, men sa har ju heller inte historien om hur vi traffades andrats sedan forra aret heller. ;)

Nar vi at middag pa Hungry Duck i mandags kvall och pratade om det kommande aret sa sa H (efter nagra glas vin): `I think this will be the proposal-year.'

Watch this space.... ;)



Vi traffades ju i augusti (eller var det september?) 2005 men blev inte ihop forrans jag kom till Australien i januari 2006.

Nar jag bodde i Goteborg i 2005 gick jag o Frida och traffade en man som sa att han kunde se in i framtiden.

Jag hade varit singel i over ett halvar da, ville vara singel i minst tva ar till, skulle flytta till Grekland om bara nagra veckor och hade massa andra lander jag ville bo och jobba i.

Sa jag fnyste nar mannen sa att jag skulle traffa ``mannen du kommer ha barn med'' den sommaren. ``Nejdu jag ska vara pa Rhodos och jobba hela sommaren och fortsatta resa efter det. Sa det passar inte o traffa nagon nu.''

Men han bara log o sa att det var det han kunde se.

Efter fyra manader i Grekland, nagra dagar innan jag skulle till Norge och jobba, kom Harry o han kompis George in pa El Corazon dar jag jobbade som servitris och natten innan jag flog hem foljde han med hem ;)

``Du kan val mejla,'' sa han innan han gick pa morgonen nar jag stod och panikpackade det sista. ``Visst,'' sa jag, men trodde inte det skulle handa.

Men vi borjade mejla fram och tillbaka, och han kom och halsade pa mig i Tromso, Norge i fyra dagar nar jag var dar och jobbade.

Sen akte han tillbaka till Sydney och jag akte till London med Maria och jobbade som bartender.

Harry mejlade och sa att ville jag komma till Sydney sa kunde han fixa jobb pa sin fasters restaurant. Jag ringde mamma nar jag o Maria stod inne pa H&M i London och fragade om jag kunde lana pengar till en flygbiljett till Australien. ``Men tank om han ar en galning, han kanske bara lurar dig, hur vet du att han kommer vanta pa dig pa flygplatsen nar du kommer dit?'' sa hon. ``Ar han inte dar sa klarar jag mig val sjalv,'' sa jag.

Sa pa nyarsaftonen 2005 (tolvslaget spenderade pa Paris flygplats) bar det av till Sydney. Ja, han motte mig pa flygplatsen;). Vi akte hem till hans foraldrar och dar bodde jag med honom i ett langt tag innan vi flyttade till egen lagenhet.

Sa for er som sager att semesterflirtar, ligga forsta natten, bo med killens foraldrar och flytta utomlands for en kille inte funkar - not true! ;)




Jibbon beach, Royal National Park


Whitehaven Beach 2006



Sverige 2007, Anders sommarstuga utanfor Stockholm


Sannas student!


Hong Kong 2007


Bali 2009


Vanuatu 2010



Brazil 2011



Argentina 2011



Argentina 2011



Chile 2011



Uruguay 2011



X


Kommentarer
Postat av: Christina

Härlig historia!

maken och jag träffades på krogen, var ju bara lite semesterflört och nu snart 6 år senare är vi gifta. Så det kan gå ;-)

2012-01-05 @ 08:28:34
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com
Postat av: Milea

Oh! Jag älskar att höra berättelser om hur folk träffas - det är ju liksom alltid magiskt!

2012-01-05 @ 14:31:25
URL: http://www.lemonadfabriken.se
Postat av: Annelie

Pippa första natten förespråkar jag med! Klarar sig gör man alltid om de inte dyker upp på flygplatsen, men vem är så galen att åka till Australien utan att testköra kärran först?! :-D

2012-01-05 @ 16:10:47
URL: http://gasincandy.blogspot.com
Postat av: Kattis

Vilken story! Snacka om att våga vinna!



ps. du har inte den där mannen i Göteborgs telenr?? skulle beöva ta ett snack med honom om när mannen i mitt liv tänkte dyka upp ! ;)

2012-01-06 @ 10:15:50
URL: http://ensvenskairom.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

Ah, sa underbart! Vilken haftig historia. Och grattis till sex ar! :)

2012-01-08 @ 11:51:44
URL: http://www.liveasiftoday.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0