Back to reality

 

Sitter pa farjan till jobbet med en stor latte i handen vars koffein forhoppningsvis kommer halla mig vaken till klockan 5.

Nar jag bokade mitt flyg visste jag att det skulle bli jobbigt att komma hem pa tisdag kvall och jobba pa onsdag morgon.

Men logiken jag anvande var att jag har hellre en till dag i Sverige an en ledig dag i Sydney, da jag antagligen anda bara hade glidit runt i mysbrallor hela dagen, sovit middag och darmed forvarrat jetlaggen, och gjort ett patetiskt forsok till att packa upp min overfulla vaska.

Nej, basta boten mot jetlag tror jag ar att kasta sig in i rutinerna, ratt in i ekorrhjulet och hoppas att man inte somnar.

Men det var smatt jobbigt att somna vid 11.30, vakna 1.30 och inte kunna sova igen forrans 3, och hora vackarklockan vid 5.30.

Lagg lite angest och hemlangtan ovanpa det.

Ser framfor mig hur jag runt 2-tiden idag, precis innan deadline, somnar sittandes framfor datorn och vaknar nar huvudet smaller ner i tangentbordet.

Vi far se hur det gar.


Kommentarer
Postat av: Christina

Ja jag kämpar fortfarande emot min jetlag, får sova hyfsat nu, men huvudvärken vill inte släppa.
Har läst ikapp mig på din Sverigevistelse och det såg underbart härligt ut! Förstår att det är jobbigt att lämna det och komma tillbaka även om du har H och erat hus. Alltid hjärtat på två ställen, så är det ju.
Kram!

2012-07-11 @ 00:22:57
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com
Postat av: Elin

Jag kommer snart och gör dig sällskap, då får det bli after work i city!!

2012-07-11 @ 00:26:18
URL: http://www.elinbentzer.blogspot.se/
Postat av: Emmy

Ja inte ska det vara lätt. Jag brukar göra som du och kasta mig tillbaka igen. Lika bra de så slipper man tänka och sakna lika mycket. Du verkar iaf haft det underbart hemma i Svea. Kram

2012-07-11 @ 04:18:33
URL: http://bortabrabloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0