Vad tycker ni?

En av mina basta vanner har i Sydney fyller 30 den 3 sep, en mandag, och har pratat en del om att hon vill fira the big 3-0 ordentligt.

En annan bra van fyller ar 29 augusti och mejlade for nagra veckor sedan och fragade om vi ville till Byron Bay helgen den 31 augusti. Um, ja! Jag bokade flyg direkt.

Igar messar vannen som fyller 30 och sager ungefar att hon inte hade velat saga nagot men att det gjorde henne ledsen att jag hade bokat in att aka ivag helgen hon ville fira sin 30onde bday pa.

Jag kopplade inte ens nar jag bokade att det var samma helg. Ar riktigt dalig pa att komma ihag bdays, och hon hade heller inte spikat in nagot an men antagit att jag visste att det var helgen hon ville fira eftersom hon fyller pa mandagen.

Jag sa som det var, att tyvarr sa insag jag inte att det var samma helg och resan ar bokad.

Men hon ar sur och besviken och jag, som hatar konflikter och undviker dem in i det sista, agnar alldeles for mycket tid till att grubbla pa det.

Vad tycker ni? Har hon ratt att vara arg?


Kommentarer
Postat av: Di

Rätt eller fel, hon är arg. Hennes beteende är egentligen en komplimang, för att hon vill ju att du ska vara med att fira hennes födelsedag. Sen att hon borde förstå att du inte menade det är ju en annan sak.

2012-07-25 @ 01:53:32
Postat av: Jasmine

Kul att du lämnade en kommentar så att man hittade hit! Älskar att läsa om andra utlandssvenskar liv=)

Vilken svår situation förresten, jag tycker inte att du har gjort något fel. Lätt hänt som sagt och hon förstår dig säkert och är nog mer besviken att du kanske inte kan vara där på hennes dag än arg. Hoppas det löser sig!

2012-07-25 @ 02:18:11
URL: http://baciatutti.blogspot.it/
Postat av: Malin

Håller med DI! Försök att ringa upp och bjuda på att säga att det var ett misstag, alla är vi människor!;). Självklart vill du inte göra henne besviken utan vill gärna fira hennes födelsedag! Har hon inte spikat ett datum så kanske du kan föreslå ett!? Har själv varit i liknande situation och även om det är frustrerande att hon är arg så vinner man så mycket på att vara "the bigger person";) Så slipper du tänka på det! Lycka till;)

2012-07-25 @ 08:20:40
Postat av: Mia

Rätt eller fel finns nog inte här. Det är ju bara ett missförstånd och jag tror det bästa sättet att lösa det är att visa att du förstås vill fira henne också, att hon är viktig för dig.

2012-07-25 @ 09:14:32
Postat av: Marie

Håller med de andra!! Finns inget rätt eller fel.. Ring och prata ut.. Hon var iaf ärlig mot dig om hur hon kände istf att irritera sig i hemlighet. Du har inte heller ngt att "skämmas" för. Missförstånd händer!

2012-07-25 @ 11:07:41
URL: http://mariesmoviezone.blogg.se
Postat av: Elin

Jag hatar situationer som denna. Hur man än planerar och försöker komma ihåg allt så blir det ibland helt tokigt. Men hon vet säkert att du inte medvetet har bokat in det samma helg. Som nämnt tidigare så är hon nog bara ledsen för att du inte kan vara med. Men fira henne kan du ju göra vilken dag som helst, kanske en överraskning när hon minst anar det. Grubbla inte på det, prata med henne, mer kan du inte göra:) ses snart!!

2012-07-26 @ 12:24:57
URL: http://elinbentzer.blogspot.se
Postat av: Maria M

Hej... Knivig situation. Jag gillar inte heller konflikter och får ont i magen av det. Det bästa är att prata och reda ut allt direkt. KRAM

2012-07-29 @ 22:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0