Gym



Signade upp for ett 30-dagars gymkort for intropriset $10 (ca. 70kr, hur billigt?!) pa ett nytt gym i Manly.

Ska forsoka ga 30min 3-4ggr under jobbveckan (man-fre) och sedan jogga och kanske gora bikram pa helgerna.

Ar ofta sa trott i skallen efter jobbet och det ar sa latt hant att jag struntar i gymmet for att jag ar sa trott och hungrig och bara aker hem istallet.

Men jag har tvingat mig dit och val dal sa ar det ju sa skont o springa pa rullbandet eller styrketrana och bara slappa alla tankar pa jobb.

Och fast jag ar trott i huvudet sa finns det ju energi i kroppen efter en stillasittande dag framfor datorn.

Brukar oftast kora intervaller med 5min rullband eller cardiomaskin, varvat med styrketraning for antingen bara armar eller ben den dagen med 12x3 repetitioner. Och sa tillbaka till cardiomaskinen etc.

Det gor att pulsen haller sig hog genom hela passet, plus att jag springer fortare och lyfter tyngre nar jag vet att jag bara har 5min/12x3 reps varje gang.

Sprang pa en bekant, en svensk tjej igar i Manly och nar hon sag mig i gymklader och fragade vilket gym jag gar till visade det sig att vi gar till samma, sa nu ska vi forsoka gymma ihop ibland. Kul!:)

Horde aven tva skaningar prata pa gymmet haromdagen men det blev inte av att jag halsade (ar fortfarande inte van vid hur manga svenskar det finns i Manly!)

(Pa tal om svenskar, Ida som kommenterade for nagon vecka sedan som sa att du jobbar pa Max Brenner i Manly och att jag garna far stanna till o heja, jag har hallt utkik efter en blondin nar jag gatt forbi till och fran farjan men inte sett dig. Ser jag dig sa kommer jag in o halsar!:)


Kommentarer
Postat av: Emmy

Det är så viktigt att träna för att hålla hälsan, orken och inspirationen igång. Så länge man bygger in det i vardagen så slutar man ganska snabbt komma med ursäkter för sg själv. =) KRAM

2012-03-30 @ 02:51:37
URL: http://bortabrabloggen.com
Postat av: Ida

Härligt att träna, önskar jag kunde bli bättre på den fronten :)

Jobbar inte heltid på Max B så det kan vara svårt att se mig där. Det skulle jag ju naturligtvis skrivit. Brukar ofta jobba eftermiddagar på mån o tis så då är det lätt att se mig. Det varierar visserligen eftersom schemat sätts vecka för vecka. Men det skulle vara kul om du kom och sa hej! :) Lycka till med träningen!

2012-03-30 @ 15:14:45
URL: http://edaah.blogspot.com/
Postat av: Christina

Vad billigt! Måste byta gym nu när vi flyttar och det finns bara så fancy gym eller gym som bara har personlig tränare. Inte billigt.....

Det är hur som helst kanon att köra lite efter jobbet även om man är trött och bara vill hem. Snart kommer man in i nya rutiner och går dit på automatiskt ;-) Kram!

2012-03-30 @ 18:31:20
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0