Hej svenskar!



Sedan jag borjade jobba i Manly hor jag svenskar nastan varje dag nar jag gar fran farjan till redaktionen.

Det hande nastan aldrig innan.

Kan rakna pa en hand de gangerna jag har hort svenskar i Cronulla de senaste sex aren.

Sa imorse nar ett par som pratade skanska gick forbi mig i Manly sa pirrade det av gammal vana till i magen och jag kande for att ga fram och saga `Jag ar ocksa svensk!"

Men det gjorde jag inte.

Hade jag gjort det hade det val antingen blivit en stunds pinsam tystnad innan de sagt: ``Ehhh... och?''

Eller sa hade de blivit glada och velat snacka.


Ni andra utlandssvenskar som laser, gar ni fram och hejar nar ni hor svenskar prata?




Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

Har läst din blogg ett tag nu men aldrig kommenterat. Tror jag hittade den via Emmys blogg. Kul att läsa om andra som bor i Australien :)

Ja, det är väldigt speciellt när man möter svenskar. Dock bor jag just i Manly så jag träffar på en del. Även på jobbet (Max Brenner) så det kommer in någon då och då. Plus att tjejen jag delar lägenhet är svensk. Men jag blir lika glad för varje svensk som jag möter ändå! Det är alltid lika roligt. Så om du går förbi Max Brenner vid Wharfen, kom in och säg hej. Tror jag är den enda blonda tjejen som jobbar där. Ha det bäst!

/Ida

2012-03-09 @ 06:48:35
URL: http://edaah.blogspot.com/
Postat av: Nadja

Jag säger lixom hej på impuls, kan inte låta bli.. För mig brukar det va så att om de är turister så är de lite halvsugna på att träffa andra svenskar, men om de bor här så tycker de ofta att de e kul.. Tror att turisterna är bittra för att jag bor här :p men det är bara min teori.. hehe..

2012-03-11 @ 08:23:39
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Rebecca

Det ar lite olika, om nan kommer in pa jobbet och jag hor att de pratar svenska kan jag borja prata pa svenska med dom, men inte om jag bara hor nan pa gatan eller i kon pa Wollies eller nat... JAg kanske borde? :)

2012-03-11 @ 13:38:10
URL: http://www.liveasiftoday.blogspot.com
Postat av: Di

Det är det jag är rädd för också, det har hänt mig också... när man inte pratat svenska på länge och springer på nån som precis kommit hemifrån så är de lagom sugna att prata med en.

2012-03-15 @ 00:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0