Starbucks



Kan nagon forklara for mig varfor folk, sarskilt amerikanare, ar sa fortjusta i Starbucks?

Kanske ar min uppfattning skev pga bilder i skvallertidningar men darborta verkar deras kaffe, modell storre, vara poppis.

Jag kopte en latte fran Starbucks idag efter att i snart tva manader letat efter ett bra kaffestalle i Circular Quay (tips mottages tacksamt!)

Sjalvklart sa ar 'smaken som baken' och det skulle vara trist annars.

Men nar det galler kaffe sa finns det val ingen som gillar nar det smakar branda, bittra gamla bonor?

Men den smaken kanske forsvinner nar kaffen ar en halvliter stor med smaksatt sirap och gradde...

I Sydney finns det bara 3-4 Starbucks butiker kvar eftersom de inte ar populara har langre.

Nar svenska bekanta hemma gnaller over att det bara finns pa Arlanda och borde finnas i stan borjar jag undra vad det finns for kaffe utbud i Stockholm (ar inte Espresso House battre an Starbucks?)


Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag gillar inte heller starbucks. Som väl är så finns det många andra kaffeställen här i Melbourne =)

2012-03-28 @ 02:26:36
URL: http://bortabrabloggen.com
Postat av: Rebecca

Nej, jag ar inte heller speciellt fortjust i Starbucks.. Forstar inte heller varfor alla ar galna i det.

2012-03-28 @ 10:27:33
URL: http://liveasiftoday.blogspot.com.au/
Postat av: Elin

Kan det vara mer en image an att dom har bra kaffe? Att ha en Starbucks takeaway i handen kanske väger tyngre än smaken;) Kaffe är nog for många "något man bara maste ha" tre ganger om dagen. Om man verkligen bara vill njuta av en kopp 'vanligt' kaffe sa tycker jag det är bättre att gå till ett ordentligt Cafe. Starbucks, Gloria Jeans etc är enligt mig bättre lämpade för Iced Coffee och andra nymodigheter.



Smaken är som baken!



2012-03-28 @ 12:57:44
URL: http://elinbentzer.blogspot.com
Postat av: Amanda

Jag är också så irriterad på hypen kring Starbucks, jag tror det bara kommer av att folk ser kändisar med kopparna, druckit det i USA och tycker det är h¨ftigt. Men det är dyrt och äckligt, Starbucks har öppnat i Malmö men de har svårt att konkurera med Espresso House och står ofta och ger bort gratis kaffe vid stationen

2012-03-30 @ 15:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0