Helgen...



... ar sa nara!

Det har varit en bra vecka pa jobbet, blandat med mer ``seriosa'' artiklar sa har jag aven traffat Team Keith (Urban) fran The Voice Australia och australiaska sangerskan Ricki-Lee Coulter.

Har aven varit pa Oceanworld Manly och kollat in en skoldpadda som blev vagd och matt infor dagen da den ska slappas tillbaka ut i havet.

Igar gick jag ner till Manly Beach och traffade en grupp barn fran Wilcannia som ligger ute i bushen. En skola samlade ihop pengar for att betala for deras resa till Sydney.

Barnen var mellan 6 och 8 ar och aldrig hade sett havet innan. Ni kan tanka er hur glada de var over att fa hoppa i och bada, aven om det var kallt! (En av pojkarna undrade efter sitt dopp vem som hade lagt i sa mycket salt i vattnet ;)

Men nu ar det som sagt snart dags att ta helg.

Ikvall ska jag hem till Anna och ata raclette. kort beskrivet sa lagger man gronsaker, potatis och kott pa en liten skopa, tacker det med raclette (ost) eller blamogel ost och staller in den under en liten grill mitt pa bordet.

Det ar vanligt i Frankrike och passar perfekt som vinterratt. Jag som alskar ost och potatis alskar det!

Har aven hort att Eurovision semi-finalen ska visas pa SBS ikvall sa det blir sakert att vi satter oss framfor det med ett glas vin efter maten. Har det visats i Sverige redan?

Imorgon maste jag ga och gora ultraljud pa min hals for att kolla att allt ar som det ska.

Och sa ska jag fixa i huset med H. Byggaren ben ska komma och borja pa badrummen och jag ska skrubba takbjalkar.

Pa sondag ska jag kanske till Hilton i stan och ata deras frukostbuffe (som visst ska vara basta hotellfrullen i stan med bade Eggs Benedict och pannkakor!) med Anna och Mira men jag far se hur mycket vi kommer ha och gora i huset.

Hoppas ni far en fin helg!



Skoldpaddan Button



Team Keith och Ricki-Lee Coulter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0