Reselista!




Snodde den har listan fran anydaynow

Gillar att lasa om andras rese-upplevelser, sa kan inte ni gora den har ocksa och kommentera sa jag kan lasa era? :)


Vilka länder har du besökt
(flygplats stop-overs raknas inte!)? Australien, Argentina, Bulgarien, Brasilien, Chile, Danmark, Frankrike, Gran Canaria, Grekland, Holland, Indonesien (Bali), Japan, Kina, Malaysia, Norge, Nya Zeeland, Storbritannien, Sverige, Thailand, Tyskland, Uruguay och Vanuatu.






Favoritland att besöka? Alskar ju mest av allt saklart att aka hem till Sverige! Australien skulle jag tipsa alla om att besoka, och Nya Zealand ar otroligt vackert. Argentina ar ocksa ett favoritstalle.



Favoritstad som turist? Buenos Aires! Sa mycket kultur, bra shopping och helt fantastisk mat! Rekommenderar att bo pa CasaCalma, ett pyttelitet (11rum) boutique hotell, som en oas mitt i smeten.







Favoritstad som bofast? Inget slar Sydney - en stad pa fyra miljoner plus invanare som anda kanns relaxed.
Och en strorstad med sandstrander ar oslagbart. Synd att hyrorna ar sa hoga bara!

Jag gillade att bo i London aven om vi (Maria och jag) var sa fattiga (sparade till min Australien resa) att det innebar att vi fick dela inte bara rum utan aven sang med varann (vilket gick jattebra men anda!) Vi delade aven townhouset med andra folk som jag bara traffade en gang, nar jag var dyngfull och hade lamnat vaskan i svarttaxin och darfor inte kunde lasa upp dorren till varat rum. Traffade en av vara housemates for forsta och enda gangen nar hon var tvungen att kliva over mig pa morgonen dar jag lag dackad pa hallmattan. Ja ni fattar. Hade varit fint att testa att bo i London med en battre budget ;) Men trots det trivdes jag jattebra, fanns oandligt mycket att gora pa dagarna (jobbade kvall som bartender och servitris i Soho)  som inte kostade en peng. Och alla harliga marknader, i Notting Hill och Camden... *langtar tillbaka*





Favoritstrand?
 Whitehaven Beach och Hyams Beach i Australien




Sämsta stället du besökt? Sunny Beach i Bulgarien. Hotellet vi bokat var langt ifran de lovade fyra stjarnorna och det regnade nastan hela veckan.


Bästa shoppingen? Buenos Aires.


Favoritö? Alskar Rhodos men ar val lite biased eftersom jag jobbade dar i fyra manader. Men Lindos och Rhodos gamla stad ar ju svarslagna stallen.


Vart vill du åka? Hm... ar nog enklare att fraga vart jag inte vill aka! ;) Om jag maste valja sager jag Afrika och New York.



Vad har du för resor planerade? Sverige om mindre an tre veckor (!!!), Segling i Whitsundays i februari och nagonstans med bara H mittemellan... vet dock inte vart an. Vi pratar om New York men vet nu att Eadie och Chris ska dit igen (de kom tillbaka darifran i tisdags) nasta ar sa vi kanske sparar oss och aker med dem. Plus att vi ar bjudna pa brollop i Las Vegas den 5 september (en svensk kompis, Lisa som nu bor i Vegas med sin pojkvan ska gifta sig) och jag vill hemskt garna ga!!




Vart hade din drömbröllopsresa gått? Safari i Afrika och/eller en vecka i ett santdar litet hus som sitter over vattnet i Maldiverna :)




Kommentarer
Postat av: Marie

Nu har jag oxå gjort en reselista :)

2012-05-29 @ 12:03:48
URL: http://mariesmoviezone.blogg.se/
Postat av: Emmy

Den listan lånar jag imorgon! Kul läsning =) Kram

2012-05-29 @ 14:35:42
URL: http://bortabrabloggen.com
Postat av: Ida

Har också gjort reselistan! :)

2012-05-30 @ 02:06:11
URL: http://edaah.blogspot.com
Postat av: anydaynow

Kul läsning! :) Skulle gärna besöka Buenos Aires.



Känner igen mig i mycket; har också varit i Sunny Beach och det var rätt vidrigt (dock var jag bara 16, så inga direkta förväntningar). När jag bodde i London delade jag också dubbelsäng med en kompis i ett halvår. Haha! Tror det är rätt vanligt pga hyrorna iofs.



Kram!

2012-05-31 @ 22:34:46
URL: http://enderadagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0