Utmaning


Fick en utmaning av fina Emmy!

Skickar den vidare till alla er lasare, kommentera garna om ni bestammer er for att gora den :)
  • Vad är viktigast i din morgonrutin för att dagen ska starta rätt?

Att jag gar ur sangen i tid och inte snoozar for lange! :) Gar jag upp fem minuter senare an vanligt sa ar risken stor att jag gar hemifran for sent, missar taget, missar farjan och blir sen till jobbet. Forsoker att inte snooza alls utan ga upp direkt. Borjar oftast dagen med att kolla mejlen pa telefonen, inte for att det ofta har trillat in nagra viktiga mejl under natten utan mer for att det gor att man vaknar till!

  • Vad äter du oftast till frukost?

Jag dricker alltid ett stort glas (typ en halv liter) farskpressad gronsaksjuice pa morgonen. Kor oftast pa en blandning av juicad paprika, som smakar sott och har massa C-vitamin, spenat eller kale for jarn, tomater, en morot, en bit farsk ingefara, syrlig citron (som doljer mycket av den ackliga spenat smaken) och lite annat. Dock ingen mer frukt an citronen, frukt har for mycket naturligt socker.

Sedan slanger jag ihop en brekky wrap med avocado, agg, tomat, lax och spenat som jag sedan ater pa farjan till jobbet.

  • Om du var ett djur, vilket djur skulle det vara och varför?


En fagel kanske? Ar hojdradd som bara den men visst ar det harligt nar man drommer att man flyger - vilken frihetskansla! Plus att man som fagel kan flyga till andra lander, sasom varmare breddgrader pa vintern ;)

  • Om du vann 1 miljon imorgon, vad är det allra första du skulle göra?

Fira! Ta med H och vanner ut pa middag. Ringa mamma och be henne och familjen packa vaskorna for jag bjuder en en redsa till Australien! Skulle aven ta semeester och boka en biljett hem.

Beskriv dig själv så bra som möjligt med bara 3 ord

Positiv, omtanksam, virrpannig

  • Hur länge har du bloggat?

Ja hur lange ar det nu... (kollar mina gamla inlagg....) November 2010! Tiden gar fort.

  • Om du fick kasta en tårta rätt i nyllet på valfri person, vem skulle det vara och varför?

Hm. Fick tanka lange pa denna. Jag vet faktiskt inte. Hade hellre atit tartan an kastat den pa nagon ;)

  • Vad gäller resor, föredrar du strand, skog/natur eller storstad?

Jag bor 5 minuter fran stranden sa dit kan jag ga pa helgerna. Men med det sagt sa tackar jag ju inte nej till en slapp vecka i ett tropiskt paradis nagonstans ;) Ett stalle dar det finns mycket god mat att ata, for det ar viktigt pa semstern, och fina stallen att strosa runt bland. Bra nattliv ocksa. Far jag vara greedy och saga att jag vill ha semester i en storstad som har kultur, god mat, bra nattkluggar och barer, en vacker strand och bra shopping?

  • Vilken frukt äter du helst?

Farsk mango!

  • Vilken träningsform gillar du bäst och varför?

Gillar att simma for att det ar avslappnande. Trodde aldrig jag skulle borja tycka om att springa men efter loppet i helgen sa tror jag jag kommer signa upp till manga fler sadana event. Att utmana sig sjalv fysiskt genom att springa langt och att springa for en bra sak med massa andra som gor samma sak ar en riktig high!

  • Vilket skolämne tyckte du bäst om och varför?

Svenska, for att jag alskar att skriva och lasa!


Kommentarer
Postat av: Emmy

Kul att läsa dina svar! Löpning är så kul, och just känslan att klara av ett lopp är så himla skön! Du kanske skulle ta och komma hit och springa melbourne half med mig i oktober? =) Kram

2012-05-16 @ 09:07:59
URL: http://bortabrabloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0