...

 
Det blev middag hos Hs foraldrar igar kvall.
 
Hans mamma lagade pasta med friterade kottbullar.
 
Och jag ville inte vara otrevlig o bara ata sallad sa la pasta och kottbullar pa min tallrik for forsta gangen pa manga veckor.
 
Det var jattegott!
 
Men en stund efter borjade jag ma jatteilla, kande mig alldeles suddig i huvudet och hade kramper i magen.
 
Ville spy men tankte att jag vantar tills vi kommer hem - kanns inte sarskilt trevlig att ata middag hemma hos svarisarna och sedan spy upp det en halvtimma efter.
 
Men efter stund kunde jag inte halla mig o gick och spydde valdsamt flera ganger. (ursakta for TMIn)
 
Jag hatar att spy och har bara gjort den kanske tio ganger i hela mitt liv.
 
Madde lite battre efter och vi akte hem. Jag gick och la mig nastan direkt.
 
Vaknade nagra timmar senare med kramper och frossa och spydde flera ganger till.
 
Kommer inte ihag sist jag har matt sa daligt.
 
Madde inte bra nar jag vaknade men hade sa mycket att gora pa jobbet att jag gick hit anda.
 
Idag har jag bara atit en banan, vitt ris och miso soppa och druckit Hydralyte fran apoteket.
 
Har absolut ingen aptit och mar fortfarande jattedaligt.
 
H ar overtygad om att det ar antingen pastan eller all olja i maten som gjorde att jag madde sa daligt (hans mamma friterar som sagt sina kottbullar) for att jag inte ar van vid sadan mat langre.
 
Men andrade ju min diet for bara nagra veckor sedan och har atit pasta sen dess pa helgerna. Har val daremot inte atit nagonting riktigt oljigt var jag kommer ihag.
 
Nagon som har varit med om samma sak?!
 

Kommentarer
Postat av: Di

Usch vad konstigt, hoppas du mår bättre. Kram

2012-11-16 @ 13:11:24
Postat av: Marie

det är inte vanlig hederlig "vinterkräksjuka"?? Läste nyligen att australien har fått känna på det? Även om den kom i så fall väldigt "lägligt" efter maten, men den kan komma så plötsligt. Eller "vanlig" matförgiftning? Spy är min värsta fobi i livet, släng ormar och spindlar på mig 200 m upp i luften och jag bryr mig inte, men att spy!!! Uuuhh känner panik så fort jag tänker på det haha

2012-11-16 @ 16:46:25
URL: http://mariesmoviezone.blogg.se
Postat av: Madeleine Hutchinson

Håller med..finns inget värre än maginfluensa. Har varit sjuk ett par ggr, men det har gått f l e r a år mellan.
Sist hade vi varit på restaurang Riche i Sthlm och jag vart jättesjuk(!!) på natten och långt in på morgonen. Urk..(antagligen magen,då vi åt olika rätter)

2012-11-16 @ 20:44:55
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0