Sushi


Motte upp med Carol for lunch och at pa ett av de manga sushistallena i stan.

Forsta gangen jag sag ett sushitrain var nar jag jobbade i London, men tror faktiskt inte jag smakade sushi innan jag flyttade till Sydney.

Har ater jag det ofta och det ar jattevanligt som take-away lunchmat (det ar det sakert i storstader i Sverige med nufortiden?)

Asiatisk mat overhuvudtaget ar jattepoppis har, inte sa konstigt nar varldsdelarna ar sa (relativt) nara varandra.

Ar sugen pa att forsoka gora egen sushi men det kanns lite val avancerat - nagon som har testat? Skitsvart??




Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag har aldrig testat att göra sushi, men med tanke på hur ofta jag äter det så borde jag kanske testa! =)

2012-11-12 @ 12:27:45
URL: http://bortabrabloggen.com
Postat av: Anna

Så länge man köper alla ingredienserna (dvs inte göra som jag första gången och strunta i risvinägern som ger riset den speciella smaken och istället ta vitvinsvinäger - blä) så är det busenkelt - och jättekul! Perfekt för girls night med sushiverkstad och bubbel :)

2012-11-12 @ 13:34:41
Postat av: Elin

Min syster och jag har gjort det tilSammans. Inte så svårt och det är roligt. Du lagar ju så mycket annat som för mig ser rätt avancerat ut så sushi klarar du nog av;)

2012-11-12 @ 20:40:05
URL: http://elinbentzer.blogspot.com
Postat av: Di

sushi är enkelt bara du inte har bråttom, bra ide att göra med vänner eftersom det är lite tidskrävande.

2012-11-13 @ 11:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0