Grain-free bread!


Har slutat ata korn (grains, som t.ex vete och havre) pa vardagarna sa igar bakade jag ett passande brod.


Det har brodet ar fritt fran grains, gluten, socker och konserveringsmedel.

Glutenfritt brod som saljs i kafeer och affarer ar ofta fulla av socker.

Testa det har brodet med avocado och agg pa!

Jag hade ingen avocado hemma idag men lade pa skivat agg och en stor klick tahini (gjort pa sesamfron) smaksatt med vitlok och persilja (en enkel dipp som blev over fran en falafelmiddag hemma haromkvallen).

Gott, och jattemattande!

RECEPT

Blanda ihop:

2dl mandelmjol (pulvisera mandlar med en stavmixer)

En skvatt mandelmjolk (eller kor med mixern tills mandelpulvret blir kramigt, det tar en stund, jag gav upp och hallde i mandelmjolk istallet for kramig konsistens)

1dl pulviserde chiafron (hela fron gar sakerligen ocksa bra)

4 agg

2.5tsk appelvinager

1tsk bakpulver

En nave solrosfron

En nypa salt

Smorj en bakform med extra virgin kokosolja och hall i smeten.

Baka i 200C i ca. 15min beroende pa din ugn


Kommentarer
Postat av: Emmy

Låter gott, det får jag testa! =) Och angående löpsedeln nedan så tro jag att det måste vara någon slags skruvat skämt. Så tragiskt självbild kan de väl knappast ha? Suck!

2012-10-17 @ 04:56:55
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: Marie

Mmm va gott det lät!! Och ang inlägg om kosten, så ser jag fram emot det ;)

2012-10-17 @ 14:56:03
URL: http://mariesmoviezone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0