Stubbar som sangbord?

 
 
Vet att jag har varit lite kass pa att lagga upp bilder pa fardiga huset (sarskilt om man jamfor med hur mycket bilder jag la ut pa renoveringen nar allt sag ut som hej-kom-och-hjalp)  men ska battra mig.
 
Sa... har ar sovrummet!
 
Lampan ar gjord i gratt filttyg fran Great Dane. den ar valdigt stor men tycker det passar bra eftersom rummet knappt har nagra mobler forutom en stooor sang.
 
H sag en liknande sang i en affar men det var svindyr. Sa han gick till en upholsterer och fragade om han kunde gora en liknande sang at oss. Vi gav honom ett grovt, gratt tyg och skummaterial och han fixade. Kostade mindre an en tredjedel av sangen i affaren, och ar lika snygg! Madrassen ar king-size och den ar riktgt hog, jag gillar't!
 
Nar vi kopte soffbordet  pa Pad haromveckan sag vi aven tva trastubbar i ett horn av affaren. Vi hade varit pa jakt pa sadana ett tag men ar ratt svart att hitta affarer som saljer stubb bitar;) Eftersom vi redan kopt soffbordet sa Olga att vi kunde ta med stubbarna pa kopet, de var anda inte till salu och det var egentligen inte meningen att de skulle sitta dar i hornet av affaren. Sicken tur! :)
 
Sa pa dem stallde vi vara tva sanglampor. Vi hade dem i gamla lagenheten med vita skarmar, men tyckte de behovde goras om sa vi gjorde oss av med skarmarna och skruvade i riktigt stora glodlampor istallet. Snyggt, eller hur?
 
Klock (H ar galen i klockar) och smyckeskrinet i tra med glaslucka jamte lampan kopte H i nagon vintage affar. det var egentligen inte meningen att det skulle sta pa golvet men det funkar bra sa lange.
 
Och sa tegelvaggen. Vi tog bort gipsvaggen nar vi flyttade in och malade teglet vitt, med ett lager glansigt lack over. Tycker det ar snyggt att ha en vagg med annorlunda struktur. Passar fint med filtmaterialet lampan ar gjord av, och trastubbarna.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jättesnyggt! ni har gjort ett bra jobb på kort tid, imponerande

2012-09-25 @ 08:31:00
URL: http://mrsadvocat.blogspot.se/
Postat av: Mia

Känns lite industriella stilen vilket är min favoritstil, älskart! Jag vill komma och hälsa på Boel.

2012-09-25 @ 14:06:50
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0