Igar kvall...


... fick jag antligen sallskap!

Jag har en van i Moree, Nina som brukade bo i Cronulla.

Tyvarr sa flog hon till Sydney i tisdags nar jag kom, men igar var hon tillbaka.

Hon tog med mig och tva av hennes vanner pa besok fran Port Macquarie till ett artesian bad dar vi njot i vattnet och at ost, kex och dips.

Sedan blev det middag (pizza och ol) pa en lokal pub med fler av hennes vanner.

Efter att ha haft room service i tisdags kvall och atit en halv grillad kycklig och sallad fran Coles pa onsdag kvallen var det sa harligt att ha sallskap!

Nina ar intresserad av politik och Aboriginers rattigheter sa det blev manga intressanta diskussioner.

Hon var finalist i Australiens Miss World for nagra ar sedan (Miss World fokuserar inte bara pa en vacker utsida utan aven pa deltagarnas intresse och jobb inom fragor rorande sociala och miljorelaterade fragor). Hon vann Beauty with a Purpose priset.

Hon ar kort sagt valdigt smart, och valdigt vacker!

Hon har sjalv aboriginsk bakgrund och det var hemskt att hora om hur aboriginer brukade ses som vilda djur av vita australier, och det fanns en tid da man kunde doda aboriginer utan att man i lagens ogon hade begatt nagot brott. Ryser av att tanka pa det!

https://cdn2.cdnme.se/2344896/6-3/pic_520de49eddf2b301bc50dd9e.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0