Lifeline


Idag har jag pa mig en 'ny' vintage 1960s klanning kopt for en billig peng fran nya Lifeline affaren pa Sydney Rd i Manly.

Visste ni forresten att det inte var forrans pa 1970-talet som de borjade sy over kanterna pa insidan av kladerna sa att de inte blev fransiga? (Ar lite dalig pa att forklara, hoppas ni forstar vad jag menar!) Det ar ett ratt sakert tecken om man vill veta om plagget var gjord fore eller under 1970-talet (vintage).

Iallafall, kolla in Lifeline affarerna om ni bor nara en. Kladerna ar billiga och bast av allt-pengarna gar till not-for-profit organisationen som har en telefon hjalplinje och som hjalper personer finansiellt.

Jag vet att manga inte tycker om second-hand av olika anledningar, men jag gillar det.

Min mamma hjalpte till pa kyrkans second hand kladaffar i Gislaved ibland nar jag var liten och jag alskade att folja med och kolla igenom alla klader. Kopte ett nattlinne med tidningstryck darifran nar jag var runt fem ar och har fortfarande kvar det.

Det stor mig inte att nagon annan har haft pa sig plagget innan, snarare tvartom, tycker det kan vara kul att funta pa vem som anvant det, sarskilt nar det ar nagra decennier gammalt.

Och sa ar det saklart mycket miljovanligare att kopa andrahands an bara massa nytt (jag koper for mycket nytt och forsoker dra ner mycket pa det.)

Vad tycker ni om second-hand/vintage?


Kommentarer
Postat av: Elin

Ser riktigt tjusig ut. Vart ligger närmaste Lifeline butiken för oss i The Shire?:)

2013-01-14 @ 01:38:06
URL: http://elinbentzer.blogspot.com
Postat av: Emmy i Melbourne

Superfin klänning! Jag älskar second hand och vintage, men blandat med nytt. Både för kläder och inredning. =) Kram

2013-01-14 @ 07:21:45
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: Jenny

Klänningen är jättefin.
Jag tycker det här med second-hand är jättebra. Det är väl kanon om kläder kan gå vidare till nya ägare, när man tröttnat på dem. Tyvärr är det ju så att många gånger så används kläder ett par gånger och sedan hänger de bara där tills de slängs. Bättre då att någon annan kan få glädje av dem. One man's trash is another one's treasure! :)

2013-01-14 @ 09:04:07
URL: http://griffinwithaj.blogspot.com
Postat av: Linda

Jättesnygg klänning! Jag älskar vintage men är väldigt dålig på att gå ut och fynda något själv.
Kanske ngt jag skall bli bättre på 2013:)

2013-01-15 @ 11:12:38
Postat av: Nadja

Jag hatade det fram tills jag flyttade till Kenya och det var det enda som fanns och sen dess har jag inga som helst problem med det. Är det fint så är det lixom..

2013-01-16 @ 07:05:18
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Frida

Go Boel :) We like miljötänk!

2013-01-16 @ 16:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0