Blogg kommentar

 
 
Hej, jag kom in på din blogg av en slump och undrar varför bor du i Australien? jag skulle också jätte gärna bo där! :D ska du stanna länge, när kom du dit? varför just Australien? :) Med vänlig hälsning Maja
 
Hej Maja!
 
Jag kom till Australien i januari 2006 av tva anledningar: for att jag sommaren 2005 traffat en australisk kille, H nar jag bodde i Grekland, och for att jag alltid har velat aka till Australien.
 
Anledningen till att jag stannade ar H (som jag nu ar forlovad med), och nu har jag aven vanner och ett jobb jag alskar har.
 
Tack for kommentaren! Om det ar nagon mer som har fragor om livet i Oz sa ar det bara att fraga :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Tack för en grym och inspirerande blogg :) även jag kom in på din blogg av en ren slump! Jag har själv bott i Sydney (north Curl Curl) dock bara fyra månader och sedan rest runt lite och jobbat lite i landet, detta var under 2012-2013 då jag åkte dit två gånger under samma working holiday-visum. Tyvärr arbetade jag aldrig tillräckligt för att få ett andra års visum vilket jag ångrar idag, men jag trodde ärligt talat inte att jag ville åka tillbaka och jobba igen, i så fall bara som turist längre fram i livet. Men saker och ting blir inte alltid som man tänkt. Jag träffade nämligen min nuvarande kille (han bor och jobbar i Gladstone Queensland) andra gången jag åkte tillbaka och jobbade på en pub mitt ut i ingenstans. Han har precis varit här i Sverige och hälsat på i en månad och han älskade det! Jag flyttar till honom i September för att se hur allt funkar. Det känns jättespännande och helt rätt, funkar det inte är det bara att flytta hem igen.. Jag kommer att studera på distans från Sverige till att börja med och nu kommer jag till min fråga som jag hoppas du kan svara på ;) har du någon koll på visumet "subclass 600"? Sk visitor visa, det ska tydligen gå att stanna upp till 12 månader utan att behöva lämna landet efter 90 dagar för att ansöka om ett nytt turistvisum.. Har försökt läst men inte kommit fram till något vettigt..kanske du vet? Planen är att stanna där till Maj nästa år till att börja med för om allt går som vi tänkt och vill så vill min pojkvän flytta till Sverige den här tiden nästa år, för att "prova på" och se hur det funkar mellan oss och så i Sverige också. Har du och H bott i Sverige något och tror du det kan vara svårt för australienare att få jobb här? Han vill ju inte direkt jobba med att vattna blommorna på en kyrkogård, om du förstår vad jag menar...

Hoppas detta inte blev för luddigt och långt och att du förstår mina frågor någorlunda och orkar svara :)

Tack så länge
Ha det bra
Emelie

2013-07-01 @ 18:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0