Frieriet


Sa, hur friade han?

H ringde mig pa jobbet i fredags och fragade om jag ville ut o paddla med en grupp med folk och en guide han kanner i nationalparken tidigt pa lordagsmorgonen.

Visst, later jattebra sa jag.

Sa pa lordagen gick vi upp tidigt, runt 6, han packade en rygga med matsack, vi barde ner bradorna till havet och gav oss ivag.

Vattnet var helt stilla och solen var pa vag upp och det var jattevackert.

Det skulle ta runt en halvtimma till stranden Mainbar dar vi skulle mota de andra.

H paddlade laaangt i forvag och jag blev mer och mer irriterad. Skrek efter honom att vanta pa mig sa vi kunde paddla jamte varann men han forsatte. Tankte att han nog bara ville hinna dit i tid men surade anda for att han inte saktade ner lite och lat mig catch up med honom.

Nar jag kom fram hade han lagt upp var matsack pa sin brada pa sanden, och stranden var helt ode.

'I think we missed them,' sa han. `Vi kom hit for sent, de maste ha akt redan.'

Jag blev annu surare for att vi kommit forsent och for att var guidade tur inte skulle bli av.

H hjalpte mig att dra upp bradan och jag klampade argt ivag mot maten, utan att veta att ringen lag dar.

H skyndade efter, han ville inte att jag skulle se ringen.

Wait! sa han och gick ned pa ett kna. 'Vill du gifta dig med mig?'

Jag blev helt paff och sa typ 'pa riktigt?'

'Varfor tror du jag tog med dig hit?' sa han och holl upp ringen. 'Det finns ingen guidad tur.'

Jag blev helt stum. 'Um... ja eller nej?' sa han och jag sa 'Yeah... saklart!'

Jag har hort om tjejer innan som blir sa paffa att de inte svarar direkt och tankt att det ar ju lite korkat att man inte fattar direkt nar ens man gar ner pa ett kna. Men nu forstar jag. I manga, langa sekunder kopplade jag liksom inte.

Och vanner fragar om jag inte kande pa mig nagot men nej, det gjorde jag inte, ar nog darfor jag blev sa stalld.

Han tog pa mig ringen - den passade perfekt - och oppnade en flaska champagne som han smusslat ned i ryggan.

Sa at vi ost och jordgubbar och nar han sa att han ringt min bror runt jul och fragat om lov (och fatt ett 'it's about time' till svar) sa brast jag i grat, och H torkade sina ogon med kokshandduken han hade haft virad runt champagnen.

Det var fint. Gillar att han friade pa ett stalle dit vi kan ga tillbaka manga ganger, och ha fler picknickar.

Ringen ar jattevacker! Han har fragat mig innan vad jag gillar for stil och jag sa en enkel, klassisk ring med en emerald cut diamant. Och precis det blev det.

Varan van Rob som ar juvelare handgjorde den at oss. Kanns speciellt att den ar gjord av en van.


Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt, Grattis:-)

2013-03-10 @ 07:35:49
Postat av: Elin

Nu du fick du mig att gråta en skvätt! Vackert:) Grattis igen!! Hälsa H!

2013-03-10 @ 09:15:10
URL: http://elinbentzer.blogspot.com
Postat av: Jenny

Haha, vad roligt att du blev irriterad på honom på väg dit :P
Men vilket underbart frieri, jag sitter ju nästan och börjar gråta här i soffan när jag läser :)
Och ringen var jättefin!
Saknar dig massor, och ser så mycket fram emot sommaren när ni kommer!
Puss

2013-03-10 @ 09:55:11
Postat av: Sanna Jakobsson

Grattis!!! Din bror har så rätt, det var på tiden ;)!!

2013-03-10 @ 10:56:49
Postat av: Ida

Grattis! Vad roligt! :)

2013-03-10 @ 11:30:05
Postat av: Mikaela i San Francisco

Åh så vackert!!! Får rysningar i hela kroppen. Vilket fint minne ni kommer att ha tillsammans. Och grattis till förlovningen!! Kram!

2013-03-10 @ 17:24:27
URL: http://www.songah.se
Postat av: Marie

Otroligt snygg/vacker ring!!!! O grattis till er!

2013-03-10 @ 19:19:45
Postat av: di

Åh, ännu bättre, ringde och frågade Sonny. Vad fint!

2013-03-11 @ 02:04:03
Postat av: Emma

Vad fint! Sitter på tunnelbanan och gråter en skvätt:) lycka till med allt i er fantastiska gemensamma framtid!!! Kram

2013-03-11 @ 08:20:38
Postat av: Amanda

Stort grattis! jättekul verkligen! gulligt att han ringde din bror, men för oss låter det ju ändå så främmande och smått omyndigförklarande (menar inte att klaga på H förstås). jag var stolt över att säga till M att det bestämde jag själv och det var inte min pappa som gav bort mig utan vi kom in tillsammans vilket är traditionen i Skandinavien.
Jag tror han gillade det, men jag är beredd på att jag nog kommer att anses som en rabiat feminist i Oz :)

2013-03-11 @ 15:16:21
URL: http://mrsadvocat.blogspot.com/
Postat av: di

Åh, ännu bättre, ringde och frågade Sonny. Vad fint!

2013-03-12 @ 00:16:58
Postat av: Linda

Åh va kul! Stort grattis till förlovningen! :-)

2013-03-12 @ 08:47:58
Postat av: Rebecca

Åhh grattis!! :)

2013-03-12 @ 10:44:39
URL: http://rebeccafelicia.devite.se
Postat av: Nadja

Ringen e jettefin och blev alldeles tarogd av att lesa om det fina frieriet! Vad kul att irngen e specialgjord just for er!

2013-03-15 @ 02:01:19
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0