Prosit

 
Far allt som oftast scam emails skickade till hotmailen och jobbmejlen och fast jag alltid raderar dem ar det kul ibland att lasa dem bara for att de sa uppenbarligen har blivit oversatta till svenska pa typ Google.
 
Som mejlet nedan till exempel - de menade antagligen att avsluta det med ett Bless You, vilket blev oversatt till Prosit! ;)
 
Hej min käraste
 
Jag vet att min post kommer till dig som en överraskning eftersom du inte känner mig. Snälla, är mycket ledsen om jag stör din integritet.
 
Det är ett nöje att kontakta dig för en affär som jag har för avsikt att etablera sig i ditt land. Anledningen till att jag har kontaktat dig på detta sätt är på grund av det akuta behovet och trycket som jag nu står inför att hitta någon att hjälpa me.
 
(Blablabla)
 
Om du kan vara en hjälp för mig, kommer jag att vara glada att erbjuda dig 25% av den totala summan pengar, och 5% för de kostnader som kan uppstå under överföringen. Vänligen Jag väntar på ditt svar snarast så att jag kan diskutera mer med dig.
 
PROSIT
Needy.Love Ms.Rachelle
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0