The Great Gatsby - Baz Luhrmann


Dagen borjade med rattegang for en kille som slog en livraddare i ansiktet pa Manly Beach.

Pa eftermiddagen andrades jobbuppgifterna helt (en av anledningarna till att jag gillar mitt jobb!:) och jag jobbade pa min lordags feature om The Great Gatsby och kanda australiska regissoren Baz Luhrmann.

Manga av scenerna i The Great Gatsby spelades in i Manly, och skadisen som spelar den unge Jay Gatsby ar fran en narliggande forort.

Baz gick aven hogstadiet har, dar han traffade Craig Pearce som hjalpte honom skriva Gatsby screenplayen.

Jag lyckades hitta hans gamla engelska larare fran hogstadiet och traffade henne for en av de basta, och langsta, intervjuerna jag gjort pa lange.

Hon pratade mycket om hans skoltid, och de ar fortfarande vanner.

Det rader ju Gatsby feber i Australien for att premiaren holls igar.

Hur ar det dar du bor, ar det mycket prat om Gatsby? Har du kanske redan sett den? (USA premiaren har redan varit) Vad tyckte du? Jag langtar efter att se den!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, jag längtar tills jag får se den. Är helt insnöad på art deco, så det kommer bli en visual feast! :)

2013-05-24 @ 04:13:52
URL: http://griffinwithaj.blogspot.com
Postat av: Di

Grymt att du fick tag i Engelska läraren, här i Falun är det ingen Gatsby feber än haha men jag vill gärna se den.

2013-05-24 @ 14:42:49
Postat av: Nadja

Jag tyckte om den jättemycket! Älskade hur de filmade den och all 20-talsglamour såklart. Hoppas du tycker om den!

2013-05-25 @ 10:34:50
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0