Nya jobbet


Nya jobbet som jag blev erbjuden forra veckan (och tackade ja till) ar som nyhetsredaktor.

Jobbet ar pa en dagstidning sa under de nasta fyra veckorna jobbar jag som nyhetsredaktor pa en av foretagets tidningar som kommer ut tva ganger i veckan som traning.

Det nya jobbet kommer innebara langa dagar med mycket att gora men det ar en erfarenhet och ett steg upp i karriaren jag inte kunde tacka nej till.

Var valdigt glad over att bli tillfragad i fredags, men eftersom jag inte sokt jobbet blev det en liten shock att inse att jag inte skulle ga tillbaka till mitt vanliga journalistjobb pa mandagsmorgonen.

Jag alskar ju att intervjua och skriva och oroar mig over hur det kommer kannas att inte gora det langre.

Men vi far ser hur det blir. Som det kanns nu sa ser jag fram emot att testa nagot nytt!


Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis:-)

2013-09-03 @ 08:09:39
Postat av: H

Wow, grattis Boel! Vilken grej. :) Stort lycka till!

2013-09-03 @ 08:50:37
URL: http://takemetothesun.blogspot.com
Postat av: Mia

Gud vad duktig du är! Heja dig!

2013-09-03 @ 09:06:30
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Marie

Det är ju ashäftigt ju!! Grattis!! Du klättrar upp i världen :)

2013-09-03 @ 11:12:00
Postat av: Jenny

Grattis Boel! Du måste ju vart superduktig den veckan, eftersom dom erbjuder dig jobb direkt efter :) Roligt att det går så bra för dig <3 Saknar dig här hemma i svea.. Puss

2013-09-04 @ 10:27:38
Postat av: Cat

Stort grattis!:-)

2013-09-04 @ 18:44:50
Postat av: Sara

Men wow!! Vad har jag missat? Stort grattis!!

2013-09-04 @ 19:40:02
Postat av: Nadja

Wow, grattis! Jag hoppas att du kommer trivas som redaktör, hur häftigt som helst jue!

2013-09-04 @ 23:12:35
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Annie Axedin

Stort grattis! Jag har följt din blogg under ett års tid och jag tycker du är en lysande skribent. Jag kommenterar sällan utan läser i det tysta, det är väldigt intressant att läsa om ditt liv i Sydney och Cronulla. Jag bodde i Sydney under två års tid och Cronulla är ett av mina favoritområden, trots det man säger om "the Shire" är det en fantastisk plats med underbara människor. Nationalparken är det vackraste jag vet.

Det skulle vara intressant om du ville skriva ett inlägg om hur det är att arbeta som journalist i Australien. Jag studerar till journalist i Stockholm och målet är att flytta tillbaka till Sydney och jobba där i framtiden. Vill du berätta lite om dina erfarenheter? och vet du om det finns möjlighet att praktisera en termin, antingen på tidningen du jobbar på eller någon annan?
Grattis igen till jobbet, helt fantastiskt! Med vänliga hälsningar/ Annie

2013-09-07 @ 11:00:37
Postat av: Linda

Wow! Vilken grej! Du skall vara stolt över dig själv! Det är en bekräftelse på att du är duktig på det du gör! Stort grattis! :D kram

2013-09-07 @ 23:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0