Hur far man permanent visum i Australien?


Ebba skickade denna kommentaren (se bild).

Jag kom till att borja med hit pa ett 1-ars working holiday visum.

Hade redan traffat H i Grekland och vi borjade bo ihop fran forsta dagen jag kom hit. Det var egentligen inte meningen men det blev sa och eftersom vi var kara och det funkade sa bra sa fortsatte vi bo ihop.

Det var tur det annars hade det blivit svart att stanna kvar. Studentvisum hade fungerat men tror det hade varit svart att da sponsorship inom journalistik.

Nar mitt 1-ars visum gick ut kvalificierade vi for partnervisum (de vill att man ska ha bevis pa att man ar ett par och har bott ihop i minst 11 manader).

Partnervisumet var temporart i 2 ar. Efter det fick vi bevisa att vi fortfarande var tillsammans och bodde ihop och jag fick darmed ett permanent visum, vilket maste fornyas vad femte ar (och det kostar pengar).

Jag tror man kan soka om medborgarskap efter 4 ars vistelse men typiskt mig vantade jag tills jag varit har i 8.5 ar och nar jag fick det var det cirka 2 veckor innan mitt permanenta behovde fornyas.

Fraga garna om visum om det ar nagot mer ni vill veta!:)


Kommentarer
Postat av: Ebb

Tack så mycket för svaret! :)

2014-05-11 @ 14:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0