Idag kan vara Dagen...




jag och H blir parhusagare!

Som jag skrev for ett tag sedan sa la vi ett bud pa $600,000AUS pa detta stallet .

Agaren ville ha $659,000.

Maklaren, som antagligen bara var ny i jobbet eller helt enkelt valdigt arlig (hur ofta moter man en arlig maklare?;) sa att de inte hade haft nagra andra bud overhuvudtaget.

Men trots det sa sa agaren nej.

Maklaren ringde tillbaka efter nagon vecka och sa `Ar ni fortfarande intresserade? Agaren vill ha $650,000.'

I samma veva berattade hon ocksa att knappt nagon hade kommit o kollat pa stallet den helgen, och de hade inte haft nagra fler bud.

Vi sa att vi var villiga att ge $610,000 men that's it.

Tva veckor gick och vi horde inte ett ljud fran maklaren, och antog att det betydde nej.

Men sa ringde chefen for maklarfirman for nagra dagar sedan och sa att agaren var villig att acceptera $620,000.

Vi upprepade att vi endast ville ge $610,000, inte mer.

Han ringde tillbaka dagen efter och sa `Nu ar vi nere pa $615,000!'

Fast vi vill bara ge $610,000, svarade vi.

Efter lite snack fram och tillbaka (`kan ni inte ge iallfall 2000 till sa jag kan komma tillbaka med nagot mer till henne!' gnallde maklaren men vi sa nej) sa sa han att han skulle hora av sig idag igen.

Sa nu vantar vi med spanning.

Jag tror hon kommer nappa.






Kommentarer
Postat av: Annelie

Men alltsa, "bara" +600.000 for ett hus? Hur langt fran CBD? Hur langt fran havet? Manga har sagt till mig att Melbourne faktiskt ar dyrare an Sydney att kopa hus aven om jag tycker det later lite konstigt. For +600.000 (hus) i Melbourne bor du laaaaangt fran havet, kanske 10 km fran CBD och far nog rakna med lite skottlossning och skadegorelse hahaha! ;-D

2011-09-16 @ 04:50:58
URL: http://gasincandy.blogspot.com
Postat av: Annelie

Ahaaaa, jag tror minsann Sydney toppar listan over svindyra hem fortfarande! Men hade jag fatt chansen hade jag gjort som ni, blir man kar i ett hem sa blir man! Lycka till!

2011-09-16 @ 05:08:31
URL: http://gasincandy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0