Det vulgara, vackra soffbordet



H tog mig till Pad igar, en antik/inredningsbutik i Waterloo. (Som jag skrev innan, tips for er Sydney-svenskar som gillar lite annorlunda grejer. Klicka pa linken for att se lite av deras fina grejer.)

Olga, som ager Pad, kommer ofta till Hs cafe.

Hon reser mycket och letar upp antikfynd och mobler av den typ som man inte hittar pa Ikea.

Butiken ar full med vackra grejer, fran stora soffor och gigantiska byraer till prydnadssaker och malningar.

Jag sag det har soffbordet inklamt mellan en knallbla soffa i sammet och ett sidobord med mosaik och fastnade direkt.

Kantiga ben i mork guldfarg, tva rander med ljust skinn och en rund glas skiva.

H rynkade pa nasan och sa att nej, det dar kommer inte passa med vara andra mobler.

Och ja, vara andra mobler ar valdigt simpla o stilrena, men jag tyckte det var precis darfor vi skulle ha det har soffbordet. For att ha nagot som bryter av och sticker ut.

H kollar pa prislappen och sager 'no way'.

Olga sager att vi far garna ta hem det och se om det passar innan vi bestammer oss.

H ger med sig efter lite tjat (sager att han bara sa ja for att han inte ville braka i affaren) och vi bar in det i jeepen.

Hela vagen hem surar o muttrar han om att jag har bad taste och inte vet vad som passar ihop. Jag svarar att det ar for att det inte passar precis ihop med allt annat som det kommer vara snyggt.

Jag skiter i att du inte gillar att kora bil, du kor tillbaka det har bordet. Nu i eftermiddag, sa han.

Sa kom vi hem och bar in bordet. H gick bakat nagra steg, granskade. Not bad, muttrade han. It actually looks quite nice, kommer det lite senare.

Bordet stannar, and I love it!:)




Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, ah. Jag och Mick ar likadana! Ibland kravs det lite envishet och talamod innan de forstar..
Skitsnyggt!

2012-09-17 @ 01:28:54
URL: http://allasalskadeanna.blogg.se
Postat av: Nadja

Superlackert! Alskar det, tur att vi tjejer oftast e de som e mest envisa eftersom vi alltid har rett till slut :)

2012-09-17 @ 07:44:20
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Marie

Haha härligt! Jag gillade det oxå, trodde inte det först ;).. Och varsegod, hoppas det hjälper :)

2012-09-17 @ 08:31:17
URL: http://mariesmoviezone.blogg.se
Postat av: Di

Skitbra att du stod på dig och vad kul att han admitted defeat!

2012-09-17 @ 09:12:21
Postat av: Mia

Haha, jag hoppas han bad om ursäkt för att kalla din smak dålig. Lite hårt tycker jag. Jag tycker det var jättesnyggt, det enda jobbiga med glasskiva är det konstanta putsandet.

2012-09-17 @ 16:22:02
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Louise

Hahaha, jag fick mig ett gott skratt till frukosten =) Ett väldigt annorlunda bord, men väldigt fint. önskar att jag vågade köpa lite mer annorlunda saker. =)

2012-09-18 @ 23:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0