Valkommen Boris!

Idag...

... ska H hamta var kattunge! Langtar!

Borjade dagen med Hot Yoga...

... och sedan kaffe och gf macka fran Hs cafe innan det bar in till stan for en rattegang.

Tog ut en sjukdag igar...

... for att aka ner till Wollongong for mina arliga test som jag gor for att jag hade cancer i 2009. Maste gora test varje ar i minst fem ar for att kolla sa att det inte har kommit tillbaka.

Mina blodprov, som vi kollade igar, var tyvarr inte sa bra som vi hoppats pa men jag tanker inte lagga energi pa att oroa mig an. Ska tillbaka tredje veckan i mars for mer grundliga test, sa far veta mer da.

Efterat akte jag och H till Lee & Me och at frukost, sedan till en strand och lag i solen en stund. De hade aven en 50m saltvattenpool sa vi simmade nagra langder innan vi akte vidare.

Nar vi kom tillbaka till Cronulla gick jag en 10km barfotapromenad med Eadie pa stranden - sa mycket lattare det ar nar man har nagon att ga med!

Pa kvallen blev det middag hemma hos Hs foraldrar och prat om vart i Grekland jag o H borde aka pa semester i sommar. Jag har varit i Grekland manga ganger, ink fyra manader for att jobba, och trodde jag visste om de flesta turistoarna men igar fick jag hora om grekiska oar jag inte ens fanns! T.ex Milos, som har vita grottor, och Spetses, dit manga greker aker pa deras semestrar.

Sa aven om sjukhus besoket kunde ha varit mer upplyftande sa var resten av dagen bra:)

Hoppas ni far en fin torsdag!

Ok att det ar skont for er hemma...

... att det har blivit lite varmare, men 'varmebolja' kanns lite overdrivet for sju grader?

Revenge of the flaming mummy (?!)

Min artikel i gardagens Daily Tele (nej det var inte jag som skrev rubriken!:)

Jobb

Rattegangen jag jobbade pa idag borjade inte forrans halv tio sa jag hade tid att ga till Boy Charlton Pool och simma i en halvtimma innan.

Jag och H delade den stora smorgastartan mellan oss i helgen (blev lordagsmiddag, sondagsfrukost och sondadsmiddag) sa kande att lite motion var pa sin plats;)

Rattegangen var for en man fran Wales som tande eld pa en fransk backpacker som var invirad i toapapper for att se ut som en mumie pa en maskerad. Han gjorde det for att skoja och menade inte att skada honom.

Fransmannen fick brannskador pa cirka 10 procent av sin kropp och kommer ha bestaende arr.

Wales BBC ringde i fredags fran andra sidan jorden och fragade om jag kunde skriva at dem ocksa. Kul, och lite extra betalt sitter ju aldrig fel!

Nu sitter jag i en taxi pa vag tillbaka till Manly. Hoppas ni har en bra mandag!

Invigning av mitt forsta par...

...Converse igar som jag kopte i Byron Bay i december. Maste vara enda svensken som vantade tills jag var 28 med att kopa mina forsta Converse?

Ikvall blev det....

... min hemgjorda smorgastarta till middag.

Pa bokklubben hemma hos Lina igar pratade vi om att H hade velat salja smorgastarta i sitt cafe lange men det hade inte blivit av.

Sa idag pratade vi om det igen och jag gjorde en sa hans bror (som han ager cafet med) kunde smaka ocksa.

Och vet ni, nu sager han att de ska borja salja det, och ta bestallningar for stora smorgastartor ocksa!

Vad sager ni Sydney-svenskar, skulle ni kopa?:)

Lika som bar;)

Scarlet Johansson och Christopher Walken

Lite godsaker...

... till kvallens svenska bokklubb hemma hos Lina

Boris

H och jag langtar som galningar efter att fa hamta upp var lilla kattunge Boris (ja, vi valde det namet till slut, det ar ju ryskt sa passar till en Russian Blue :)

H har alltid varit mer sugen pa hund, och inte alls sarskilt intresserad av att skaffa katt.

Men nu pratar han varje dag om hur mycket han ser fram emot att hamta honom i slutet pa mars.

Forra veckan nar jag kom hem sa han att han varit i affaren och handlat. ``Det var nara att jag kopte kattmat,'' avslojade han.

Nagon dag senare nar jag kom hem satt han och pillade med sin iPhone med kreditkortet i handen. ``Jag koper halsband till Boris,'' sa han. Fyra stycken i fyra olika farger ``sa att vi kan se vilken som passar honom bast''. Alla har en berlock med ett B pa, och varan adress och telefonnummer. Saklart.

Nagon dag senare fragor han om jag tror att Boris skulle gilla att ha en farpals ``matta'' att sova pa. Han tankte kopa en nasta gang han akte in till stan?

Pa alla hjartans dag nar vi satt och at middag hemma tittade han upp pa  takbjalkarna och sa att han funderade pa att bygga nagot sa att Boris kan klattra upp och sitta dar uppe, for katter gillar ju att klattra och ha bra uppsyn over saker.

Och nu i veckan nar vi lag och pratade om Boris innan vi somnade sa han att skaffa katt, det borde vi ha gjort mycket tidigare!

Ja, allt detta innan vi ens har hamtat katten. Jag papekade for honom att den har entusiasmen kan vara ett starkt tecken pa att vi ar redo att skaffa barn ;)

Galet

Igar holl australiska market Bassike sin arliga superrea (90% off) i Paddington och dum som jag ar sa gick jag dit.

Tror jag fortranger hur mycket jag ogillar de stora reorna med folk som knuffar varann och stora hogar med klader pa golvet.

Normala reor i affarer ar ju oftast ok, jag pratar warehouse sales dar de garna slapper in 200 pers som far ga los pa grejerna.

Likadant var det igar. Rean var i Paddingtons kommunhus, och omkladningsrummen var tva vaggar byggda med staplade kartonger med tva smala speglar inuti som alla forsokte sta framfor.

Fick andnod sekunded efter jag klivit in.

Men ville saklart inte ga darifran utan att kopa nagot sa tog en $30 t-shirt i linnetyg och koade for att fa betala.

Kom darifran svettig som efter ett gympass och lovade mig sjalv att aldrig ga pa rea igen!

Andrew Boy Charlton Pool

Simmade nagra langder med Anna o Andrea efter jobbet i Andrew Boy Charlton Pool i Wooloomooloo.

Det ar utomhus och har saltvatten - rekommenderas!

Efterat intog vi kalorierna vi brant med vin och middag pa vegan restaurangen Bodhi i Darlinghurst.

Jobb

Skrev en exklusiv artikel igar om ett shoppingcentrum som satte upp en skylt dar det stod att de inte tolererar skrikande barn.

Den blev publicerad pa sida 3 (med en pointer pa framsidan) av Daily Telegraph idag, och det pratades om det pa bade radio och TV. Kul! :)

Sju fakta

Dagens snackis i Cronulla

En bat fastnade pa en klippa vid Cronulla beach imorse, och satt fortfarande kvar vid halv nio pa kvallen och vantade pa high tide. Da med polis pa stranden, tva polisbatar i vattnet, runt 20 pers som stod och tog kort fran torra land, och videokameraman fran Channel Ten News.

Godmorgon fran Cronulla!

https://cdn2.cdnme.se/2344896/6-3/pic_5122a2fd9606ee6d9dd5a298.jpg" class="image">

Min artikel...

... pa forstasidan av dagens Daily Telegraph, Sydneys mest salda dagstidning. Glad som bara den!:)

Ut pa middag i Kyle Bay...

... med Ed o Chris:)

@Chloe's Hens!:)

Topless waiters, god mat o daquiris - nu kor vi!:)

Kocken H slar till igen!:)

Fisk till middag

TGIF

Valentine's Day

Hemlagad grekisk middag och rosor fran mannen min :)

Glad Alla Hjartans Dag!

Ar glad att jag masade mig ur sangen for en snabb joggrunda imorse, beloningen blev en jattevacker soluppgang.

ECQ

Igar blev det ett glas vin med Anna, Mira, Andrea och Rhiannon pa fina hotellbaren ECQ i Circular Quay - basta utsikten!

Alf eller Boris?

Om fyra veckor blir jag och H med katt!:)

Det blir min favoritkatt, en Russian Blue. Sa sot!

Det ar en pojke och igarkvall diskuterade vi namn.

Jag tyckte ett ryskt namn skulle passa och foreslog Sasha men det tyckte H var for tjejigt.

Istallet sa har han fatt dille pa Boris!
Jag gillar Alf.

Vad tycker ni: Alf eller Boris?

Vi bjod hem...

... Eadie o Chris pa middag igar efter att deras lagenhet blivit fuktskadad. Detta efter att de flyttat in en dag tidigare!

Det ar nastan fardiga med att ha renoverat hela stallet. Tur i oturen att Eadie var hemma nar ett ror borjade lacka vatten, annars hade hela lagenheten (ink. nylagt tragolv) blivit forstord. Som det ser ut nu ar golvet ok men de maste gora om en del av heltackningsmattan.

Vi muntrade upp dem sa gott vi kunde med vegetarisk pasta och hjartformad getost.

Ginger

Jag vill ha samma harfarg som min systerdotter! Frisor bokad for lordag:)

Back to being healthy...

Gick till gymmet igar och vagen visade att jag gatt upp 1.5kg under semestern!

Inte sarskilt forvanande, vi at myckey onyttigt och aven om vi inte drack oss fulla mer an en kvall pa hotellet sa blev det en del kalla glas vin eller ol pa baten. Gick till gymmet pa hotellet tva ganger men pa baten rorde jag mig bara nar vi snorklade;)

Jag at gluten och mjolkprodukter som jag annars brukar undvika, och fett och socker.

Men det var ju semester! Mar dock inte bra av det, kanner mig tung i huvudet och kroppen.

Sa nu gar jag tillbaka till att vara nyttig, iallafall mandag till fredag!

Igar blev det en smoothie med chia, grapefrukt och spenat till frukost, en soja latte, wokade gronsaker och tofu till lunch, och hemlagade rispapper rullar med gronsaker, rakor och avokado dipp till middag (och en rispudding till efterratt...)

Plus 30min gym igar kvall och en 5km joggrunda imorse.

Kanns bra att ata nyttigare igen, kanns i kroppen nar man atit daligt varje dag i over en vecka. Maste sluta se dalig mat som nagot jag 'unnar' mig nar jag faktiskt inte mar bra av det.
Att ma battre ar storre motivation an att ga ner ett kilo eller tva!

Hamtade upp nya vaskan fran...

... Athinaeum idag. Kopte den pa eBay precis innan semestern. Agaren jobbar runt hornet fran rattshuset dar jag jobbar denna morgon sa jag sparade en hundring i frakt pa att ga dit och hamta den istallet. Nojd!:)

Pa en bat igen...

... men denna gangen ar det inte pa en katamaran i Whitsundays utan Manly farjan till jobbet....

Fint

Tio ar sedan idag...

... sedan min pappa gick bort. Det har stiliga kortet pa honom ar fran 1967.

Mot Hamilton Islands flygplats...

... imorse blev det en timmas massage och hair and scalp treatment for mig och H, en sista gnutta avslappning denna semestern.

Nu sitter vi pa farjan till Hamilton Islands flygplats.

Eadie o Chris har bott hemma hos oss medans vi var ivag eftersom de renoverar sitt hus och de hamtar oss pa flygplatsen.

Det har varit den mest avslappnande semestern jag nagonsin har varit pa. Tidigt i sang pa kvallarna och trots att jag druckit alkohol varje dag sa har jag inte varit bakis.

Ar solbrand och avslappnad. Hoppas bada haller i sig ett tag:)

Vilda kangurur och wallabies pa Daydream Island

Hur ofta ser man en kanguru hoppa utmed en strand?!

Slappar pa Daydream Island

Vad jag har haft pa mig denna semestern:

Min leopard kaftan fran H&M och denna vackra kaftanen fran australiska market Camilla. Och bikinis.

Jeansen, mysbyxorna, cardiganen och min langarmade troja ligger ororda i vaskan.

Filmkvall pa baten

Vi skulle egentligen spela poker men efter en middag med potatismos, paj och kycklingspett och nagra ol ute pa dack var vi alla for trotta. Det blev film istallet!

Bubblor under en regnbage

Man Love

Kocken och fiskaren H...

...tillagade sin fisk igar kvall - blev jattegott!

Det blir Golden Emperor till middag!

Poker night

Fiskar under regnbagen

Fisherwoman;)

Whitsundays solnedgang

Varat semesterhem och var skipper Mike:)

Tog lilla baten...

... ut till Black Island. Vi fyra var de enda pa hela on!

Vi snorklade och sag en skoldpadda som mumsade pa gront, foljde efter den en lang stund och tog bilder med undervattens kameran.

Nu bar det vidare mot Hayman Island.

En mycket glad fiskare...

... med en Golden Emperor fisk pa kroken

Godmorgon...

Matar batfish

som simmar upp till var katamaran

Go'natt

Tank om alla mandagar kunde vara sahar

Slappar med en skvallerblaska efter att ha snorklat i en timma i stora barriarrevet.

Skepp o'hoy!

Nu aker vi!

Varat hem for den kommande veckan...

...en hybrid katamaran med tre sovrum och kok. Har kommer vi trivas.

Vi skulle egentligen ha seglat den pa egen hand men nar Madison och Johnboy - som har ett bat korkort - drog sig ur efter att bada fick nya jobb efter att vi bokat resan.

Vi hyrde en skipper, Mick, som ska segla oss runt vackra Whitsundays till sondag.

Tror han gillar't;)

Hamilton Island

Hejda Hamilton Island...

... nu tar vi baten till Airlie Beach for att paborja varan seglingsemester!

Min gamla H&M leopardkaftan...

...far alltid komplimanger nar jag har pa mig den.

Kostade en hundring pa rea och tycker den ar sa fin med sitt gula monster.

Langtar tills H&M kommer till Sydney!

Sju ar sedan...

... vi var har, pa Hamilton Islands One Tree Hill och kollade pa solnedgangen.

H kom och motte upp mig, Diana och Frida i Airlie Beach pa var backpacking resa i 2006, och sedan akte jag o han sjalva till Hamilton Island i ett par dagar innan han for tillbaka till Sydney och jag fortsatte pa min resa.

Kommer ihag hur ledsen jag var nar han akte tillbaka till Sydney, och H var ledsen for att han inte visste om jag skulle stanna i Australien nar mitt ett-ars visum tog slut.

Tank vad mycket som har hant sedan dess!:)

Lovers

Lunch i paradiset

Sunday

Dinner at the Yatch Club

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2344896/images/2013/pic_510ceaafddf2b34e32f3aa32.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2344896/images/2013/pic_510ceabf9606ee09bb415f3e.jpg" class="image">

Orange for dinner

Silke klanning fran Bassike och nymanikyrerade naglar i orange

Pooltime!

Har redan forlorat ett par solglasogon i det stora bla efter att ha hoppat i fran paddleboarden med dem pa huvudet (smart!) Tur att jag kanner mig sjalv sa val att jag tog med tre par solbrillor;) Nu blir det ett glas vin vid poolen!

Pa ett flygplan...

... over hapnadsvackande vackra Whitsundays, en o-grupp med 74 oar i Stora Barriarrevet

Up in the air

Hejda regniga Sydney, hej Hamilton Island!

H's cafe...

...blev omnamnd i dagens Daily Telegraph!

Intouchables

Har glomt bort att rekommendera denna underbara film, Intouchables. (Tack Hanna for din kommentar, som paminde mig!:)

Har sett den med Anna tva ganger redan, hon alskar filmer fran sitt franska hemland sa hon har den hemma. Forsta gangen vi sag den holl vi bada med om hur bra och annorlunda den var, och att den borde visas pa bio som en motvikt mot alla amerikanska action filmer;)

'Det kommer inte handa,' sa Anna. 'De visar typ aldrig fransktalande filmer pa bio har.'

Men, nagra veckor senare borjar dem visas i Sydney!

Sa, ga och se den. Hjartevarmande film som ar byggd pa en sann historia.

Nagon annan som har sett den? Vad tyckte du?