Det dar loftet om att inte flytt-tjafsa...



Det har loftet mellan Harry o jag att vi inte skulle tjafsa igar gick ratt bra. Anda tills han borjade forsoka slanga nagra av mina grejer.

Jag fasade mest over att packa NER alla grejer hemma i gamla lyan, men hade visst glomt bort att den varsta delen ar ju nar man maste packa UPP igen och inser att man inte har plats for allt.

Sa da borjade utrensningen.

Harry slanger typ allt. Bocker, klader, skor, foton, allt!

Till exempel en hel skolvaska full med anteckningsbocker och grejer akte i sopsacken utan pardon.

Han pluggade till arkitekt och hittade till exempel en av sina forsta ritningar. Den akte ocksa i soptunnan.

Jag blir sa sentimental och nostalgisk nar jag kollar igenom mina gamla skolgrejer och anteckningar och har mycket svart for att slanga sadant.

Allt fran tummade lagstadie bocker till forsta artikeln jag skrev pa folkhogskolan. Sant kan man ju inte slanga, eller?

(Ar inte sa sentimental att jag tog med sant nar jag flyttade till andra sidan jorden, det ligger i sakert forvar pa mammas vind).

Gransen var dragen nar han hittade en lastbil som han fick nar han fyllde ett ar.

Hans mamma borjade stortjuta nar hon insag att han tankte slanga den.

``Den dar ska ju era barn leka med!'' gallskrek hon. ``Om ni far en pojke!''

(Holl da pa att saga `det ar val inte bara pojkar som kan leka med lastbilar' men bet mig i tungan. Det var liksom inte ratt tillfalle.)

Efter en stunds gral om den stackars lastbilen och mer tarar fran hans mamma gav Harry med sig.

Efter han gatt igenom (slangt) sina gamla grejer borjade han ga igenom MINA lador och fastande for min fina I Love You kossa.

``Den har ska du val inte spara,'' sa han och gick mot soppasen.

Efter ett langt gral, dar han bla. han forsokte dra av rosa haret (med glitter) av kossan (som om det skulle fa mig att slanga den), sa gav han upp.

Nu star min fina kossa pa nattduksbordet jamte sangen, dar den hor hemma. :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha...Det låter som ni hade en underbar flytt dag =) Jag är precis likadan som du, samlar på mig massa saker som jag inte "kan" slänga..

Puss

2011-04-28 @ 09:25:47
Postat av: Diana

Haha, vad roligt! Speciellt att han försökte riva av det rosa håret. Jag känner igen kossan, men jag kan faktiskt inte komma ihåg att det är jag som har gett den till dig, det måste varit när jag var i Australien, är det en sparbössa? Jag önskar verkligen att jag kunde slänga lika mycket som Harry, men jag tror det är både nostalgi och det att man kanske kan behöva en del grejer framöver och då behöver man inte köpa nya.

2011-04-28 @ 13:09:50
Postat av: Sara

Men ni klarade det rätt fint ändå ;) jag är mer som Harry. Har jag inte saknat det på ett år så lär jag inte sakna det i framtiden heller. Så lite saker som möjligt och inte massa krimskrams :) hoppas ni hittar ngt boende som passar er snart. Puss

2011-04-28 @ 14:05:26
Postat av: Emmy

Haha, jag är nog mitt emellan dig och H när det gäller att rensa. Kastar mycket varje gång det är flytt, men behåller alltid vissa (ibland ganska ologiskt utvalda) saker. men det lät ju som att det gick hyfsat i alla fall! =) Sv: Har också hört rykten att Zara kommer till melbourne, jag håller tummarna! Kram

2011-04-29 @ 01:34:32
URL: http://bortabrabloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0