Semester...

Nu har jag fyllt i en ledighetsansokan for Sydamerika resan! :)

En av mina basta kompisar Carol gifter sig i Brasilien den 4 november och jag ar brudtarna.

Harrys faster som jobbar for en resebyra fixade en bra biljett at oss igar kvall, vi ville se nagra fler lander an Brasilien sa vi borjar med nagra dagar i Argentina i slutet pa oktober, sen bar det vidare till Uruguay for nagra dagar dar, innan vi flyger till Carols hemstad Belo Horizonte.

Vi landar dagen innan brollopet och stannar i nastan en vecka, sen ska vi till en o som heter Buzios, och efter det till Florinapolis.

Sen bar det av till Rio De Janeiro, sedan Chile nagra dagar innan vi flygar tillbaka till Sydney via Nya Zealand.

Fem lander (om man raknar Nya Z) pa tre och en halv vecka - inte illa pinkat va?

Nu hoppas jag att dem sager ja till min ledighetsansokan sa vi kan boka!

Om det ar nagon lasare som har varit i nagon av landerna vi ska till sa far ni garna tipsa om stallen, det uppskattas! :)





Pa tal om ingenting sa hittade jag antligen en vas till mina stackars torstiga Alla Hjartans Dags blommor, jag glomde ju helt bort o kolla i affaren for o kopa an (for forhoppningsvis sa ar det inte sista gangen jag far blommor sa lar ju behova en vas!) sa istallet sa lanade en fran blomsteraffaren jamte Harrys cafe.

Det ar inte nagon vanlig glasvas men jag tycker den var fin och annorlunda...


 

Hoppas ni far en bra dag, vi ska ha jobblunch idag och ikvall ska jag traffa Carol och Sanna for drinkar o pizza!

 

X


Kommentarer
Postat av: Maria M

klart att du får semester när du är ute i så god tid. Vad kul att få se lite fler länder när ni ändå åker så långt. KRAM

2011-02-17 @ 21:21:31
Postat av: Emmy

Åååååh, vad underbart!! Blir lite avis här! Kram

2011-02-18 @ 00:19:31
URL: http://blogg.amelia.se/bortabrabloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0