Mina Favoriter-lista


SKOR: Alldeles for svart o valja en favorit... Har oftast svarta mocka-ballerina skor fran Country Road pa jobbet eller mina traklackar fran Valerie Salacroux. Kopte dem pa rea forra aret och anvande dem jamt, tills jag upptackte att klacken slitits ner ungefar 2cm (enda minuset med traklackar :/ ) Tog dem till skomakaren som grymtade `you should have come earlier!' men han lyckades fixa dem genom o limma pa tva sma trabitar och sedan fila till klackarna. As good as new!
I vinter kommer jag anvanda mina kilklackar fran Vagabond som jag kopte i Sverige i somras, och mina
Tristan Blair boots med nitar. Drommer om ett par Acne Pistol...


SNEAKERS: Anvander knappt aldrig sneakers. Converse pa mina stora fotter far mig o se ut som Ronald McDonald. Pa helgerna bor jag i mina flip flops elelr espadrilles.

JEANS: Nar jag bodde i Sverige o London var det bara jeans som gallde, anvande det jamt! Men sen jag flyttade till Sydney har jag lagt jeans pa hyllan. Har dock ett par svarta fran sass & bide som jag anvander en del, och jag alskar mina Levi's jeansshorts som jag fyndade pa ebay.

UNDERKLÄDER: Laddar alltid upp med underklader fran h&m varje gang jag ar hemma i Svea. Tycker dock om Elle Macpherson Intimates och koper det ibland.

VÄSKA: Var vaskgalen for nagra ar sedan och hade fler vaskor an skor! Lugnande dock ner mig efter jag flyttade till Sydney och nu anvander jag samma vaska till jobbet varje dag, en brun i skinn. Pa helgerna har jag nagra fina handvaskor, dem flesta har jag kopt pa second-hand.

PLÅNBOK: En svart Marc Jacobs. Dragkedjan funkar inte och jag har jamt mynt som draller runt i vaskan for att dem har ramlat ur planboken. Men den ar sa fin att jag inte har bytt ut den an.

SOLGLASÖGON: Alskar solbrillor men koper inga av den dyra sorten eftersom jag har en ovana av o gora sonder dem (satter mig oftast pa dem, hur lyckas jag?) Harry kopte ett par fina till mig fran Oroton for ett tag sen men dem gick sonder. Jag haller mig tillgodo med billiga.

KLOCKA: Har en fin, enkelt silverklocka fran Calvin Klein som jag kopte pa flygplatsen i Bangkok pa vagen hem fran Sverige for cirka 2 ar sedan. Jag jobbade som timanstalld da och hade egentligen inte alls rad med en dyr klocka, sarskilt inte efter att jag precis haft semester. Velade fram och tillbaka, provade den minst fem ganger och precis innan det var dags o checka in for flyget sprang jag tillbaka och kopte den for mina sista besparingar. Kom tillbaka till Sydney, ringde min chef och fragade nar jag skulle jobba igen (jag jobbade endast om folk var sjuka eller lediga). `I mars,' sa hon. Sa dar satt jag, pank med inget jobb pa 2 manader, dyr klocka pa armen och en klump i magen. Men men... anvander fortfarande min fina klocka saklart men undrar ibland om det var vart det ;)

SMYCKEN: Jag anvander knappt smycken, forutom billigt krimskrams. Gillar stora, fargglada halsband och orhangen men det ar inget jag har pa mig varenda dag. Fick dock ett fint armband fran mamma for nagra manader sedan, och Harry kopte ett halsband till mig fran Tiffany's nar han var pa Hawaii som jag har lite daligt samvete for att jag aldrig anvander. Han gav det till mig efter min operation nar jag hade mitt stora fula arr pa halsen och halsbandet ar ratt tight och ligger precis ovanpa sa jag ville inte ha det da. Men nu nar arret har lakt maste jag borja anvanda det...
 
TV: En stor platt en. Market har jag ingen aning om. For ovrigt sa har vi gjort oss av med Foxtel coh dem andra kanalerna funkar inte sa TVn ar valdigt oanvand for tillfallet.

MOBILTELEFON: iPhone 4

DATOR: Macbook

LOTION: Jag ar ratt bra med o smorja in ansiktet men glommer oftast bort resten av kroppen.. Anvander ansiktskram fran Natio och fick en god en fran Laura Mercier fran Ed som luktar pistage, mumma!

DEODORANT: Nivea tror jag det ar.

TANDKRÄM: Ingen aning!

SCHAMPO/BALSAM: Jag behover ett bra shampo for mitt trassliga har och letar fortfarande.

TVÅL: Kopte ett gang med harliga tvalar pa en marknad i Melbourne for nagra manader sedan, vet tyvarr inte market.

PARFYM: Marc Jacobs Daisy, present fran Harrys bror

MINERALVATTEN: San Pellegrino, antipodes

VIN: Gillar bubbligt, vitt, rott, rose (varfor vara krasen? :P) Tycker mycket om bubbligt rott, synd att man far sadan huvudvark av det!

DRINK: Caprioska. Och i Brasilien tanker jag dricka massa Caipirinha. Alskar Cinzano Bianco med is och citron.

BRÖD: Forsoker att inte ata sa mycket brod langre (valdigt svart nar ens pojkvan ager ett cafe som saljer Sonoma brod). Alskar deras soy and linseed sourdough.

MAT: Oj kan inte valja... Ater jamt samma frukost, agg, avocado och en skal havregrynsgrot med hallon eller blabar och trottnar aldrig pa det, till lunch blir det oftast rester fran kavllen innan, och till middag gillar jag det mesta. Alskar pasta, pizza, skaldjur, Thai och sushi.

GLASS: Bra vaniljglass med lonnsirap

GODIS: Hade atit mycket mer godis om det fanns bra smagodis i Australien! Alskar choklad...

SÄNG: Dubbelsang (fran Ikea saklart)

FRISÖRSALONG: Ar aldrig trogen mot frisorer eftersom jag alltid tror att jag kan hitta nagon battre. Har haft flyt det har aret eftersom en salong  behove harmoddeler sa jag fick en del gratis klippningar och fargningar. Nu ar en frisorkompis (Sanna) har fran Sverige sa far ga till henne nasta gang!:)

DAGSTIDNING: Laser Daily Telegraph pa taget varje morgon, och sen har vi Sydney Morning Herald pa jobbet. Kollar nyheterna pa internet under dagen.

MAGASIN: Tycker om allt fran skvallerblaskor till Elle och Madison.

(PS! Listan hittade jag hos Cecilia )


Kommentarer
Postat av: Emmy

Kul att läsa mer om dig! Kram

2011-03-03 @ 01:38:19
URL: http://blogg.amelia.se/bortabrabloggen/
Postat av: Diana

SKOR: vita "boxingskor" med orangea detaljer jag köpte för fem år sen i norge

SNEAKERS: vet inte ens om jag äger några

JEANS: mina Lucky you som jag köpte for 2pund i london för två år sen

UNDERKLÄDER: H&M är billiga och har roliga färger, grönt är min favvo

VÄSKA: har hankat mig fram på gammalt sletet, men i julas köpte jag mig en Dakine ryggsäck som jag dyng-gillar

PLÅNBOK: en blå Cult som jag köpte i Oz för fyra år sedan men dragkedjan är sönder på den också, precis som din

SOLGLASÖGON: har köpt det billigaste i alla möjliga länder, förra året splasha jag ut med 200på ett par och de höll i en dag. sist köpte jag ett par i marocko, armani copy för 19kr, deal!

KLOCKA: efter att ha köpt billiga klockor hela mitt liv (vilken papegoja jag låter som) så blev det kvalite i Ripcurl från Oz med pärlskalsbakgrund som påminner om min pärlfiskarbåtskock-kärriar!

SMYCKEN: hittar fina smycken av sten eller trä i olika djur i olika länder jag reser i, favvodjur är havslevande djur, hajar, sköldpaddor eller reptiler som salamandrar eller grodor. Smycken, stora och orginella eller små silver djur. Sist blev det "silver"sjöstjärnor från marocko.

TV: äger ingen

MOBILTELEFON: nokia 5410i som är köpt 2004, mitt bästa köp skulle jag tro, gammal trofast!

DATOR: ingen, men ska snart köpa en mac

LOTION: något naturligt utan parabener

DEODORANT: gjorde slut på min rosa Fa nyligen, den va go.

SCHAMPO/BALSAM: sensodyne gratis prov från sats (gym som förövrigt kostar 400kr i månaden, som svar på föregående inlägg)

TVÅL: naturlig från "tvålmakeriet i småland"

PARFYM: naturlig, sist jag köpte en parfym, nån av Jennifer lopez så tyckte jag att det var så dyrt att jag använde den så sällan, sen så jobbade jag i kök så då var det inte lov att ha parfym och jag jobbade apamycke i två och ett halvt år så den blev gammal och lukta inge gott innan jag ens använt en femtedel av flaskan. Slöseri med pengar just då. Önskar att det fanns små flaskor som inte var så dyra.

MINERALVATTEN: dricker knappt nåe av det

VIN: nu var det så längesen jag ens köpte en pava att jag har glömt vad det jag gillar heter.

DRINK: jadu, en gång i tiden kunde jag 250drinkar, nu kan jag kanske 2,5. men min favvo? Nån daquiri på sommarn, på vintern nån kaffedrink

BRÖD: försöker också undvika bröd, men har ett favvo från lommabagarn som är brunt och gott

MAT: marockansk, thai, japanskt, indiskt, etiopiskt

GLASS: italian gelato lakrits

GODIS: lakrits

SÄNG: ingen aning vad det är för märke

FRISÖRSALONG: billigaste hitta jag i indien för 10kr, annars har jag min klipp-arab som klipper mig för en hundring i malmö

DAGSTIDNING: sydsvenskan när jag är hemma i malmö, annars vad som helst i ett språk jag kan dechiffrera

MAGASIN: läser inga men måste väl säga African Woman eftersom jag ska börja jobba för dem snart.

2011-03-03 @ 22:59:58
Postat av: Sara

Om du vill kan jag skicka över en smågodis påse till dig? Eller cholkad.. eller ngt annat om så önskas :)

2011-03-04 @ 20:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0